S přesunem života i práce do online prostředí rostl objem výdajů do internetové inzerce, který dosáhl v roce 2020 téměř 40 miliard korun. Oproti roku 2019 jde o 15% nárůst, na kterém se v absolutních hodnotách nejvíce podílela display reklama (+12 %) a reklama ve vyhledávání (+25 %). Z pohledu způsobu obchodování inzertního prostoru rostl programatický nákup display reklamy o 8 %. Navzdory stávající situaci s pandemií Covid-19 zůstávají prognózy vývoje v příštím roce optimistické. Účastníci průzkumu předpokládají, že online reklama poroste v roce 2021 o 8 %. V celkových reklamních výdajích v rámci všech mediatypů připadá na online reklamu podíl více než 30 %, čímž si od roku 2016 drží druhé místo za televizní reklamou. Údaje pocházejí z průzkumu inzertního výkonu internetové reklamy, který pro SPIR realizuje agentura Median. Údaje za ostatní mediatypy poskytla společnost Nielsen-Admosphere.
Tiskovou zprávu naleznete ke stažení pod článkem.
Kompletní data jsou na microsite projektu http://www.inzertnivykony.cz