Obchodní model: Platba za zhlédnutí
Popis
Označován též jako CPV – cost per view. Inzerent platí za částečné nebo úplné přehrání či viditelné zobrazení reklamy (např. videoreklamy).
Speciálním typem tohoto modelu je tzv. úplné přehrání (True View) - jedná se o aukční modele uplatňujícím se u videoreklam – u formátu typu TrueView, který nabízí společnost Google na YouTube. Inzerent platí za úplné přehrání videa nebo za přehrání alespoň 30s videa v případě, že je videospot delší metráže. Videospot je umisťován před video, které si chce uživatel přehrát. Videa, před jejichž přehráním se zobrazí formát typu TrueView, musí být partnerským obsahem Googlu (nejedná se tedy o obsah, který je generován uživatelsky). Formát může být uživatelem po 5s přeskočen. V tomto případě inzerent nic neplatí.
Výhody
- Stejné výhody jako model platby za zhlédnutí.
- Garance viditelného přehrání - proto vhodné pro image část marketingové kampaně.
Nevýhody
- Zvýšené produkční nároky.
- Obtížně vyčíslitelná hodnota zhlédnutí s ohledem na délku zhlédnutí.
Kritická místa pro klienta
- V případě TrueView nedostatečná atraktivita videospotu zvyšuje cenu reklamy - pokud videospot mnoho uživatelů „přeskakuje“, zvyšuje se cena, kterou je inzerent v aukci nucen zaplatit.
- Ověřit umístění reklamního sdělení - nebezpečí spojení značky s nevhodným obsahem.
Mediatypy
- Standardní display reklama
- Videoreklama