NetMonitor je rozsáhlý výzkumný projekt, jehož cílem je poskytnout informace o návštěvnosti internetu a sociodemografickém profilu jeho návštěvníků v České republice.
Zadavatelem projektu je SPIR, realizátorem je společnost GEMIUS, S.A.
Popis výzkumu
Výzkum je prováděn tzv. hybridním přístupem, tedy měřením jak na straně měřeného serveru (site-centric), tak na straně internetového prohlížeče uživatele (user-centric).
Měření návštěvnosti
Měření návštěvnosti je prováděno na straně měřeného serveru pomocí javascriptových kódů vložených do měřených stránek. Tato technologie shromažďuje informace o všech návštěvnících serveru, umožňuje získat rozsáhlý soubor dat a sledovat např. i technické parametry počítačů uživatelů. Umožňuje rovněž řešit mnoho metodických a technologických problémů (minimalizuje započítávání provozu způsobeného indexovacími roboty a jinými automatickými skripty, eliminuje vliv cachování apod.). Technologie využívá systém gemiusTraffic.
Výzkum sociodemografie návštěvníků
Výzkum sociodemografického profilu návštěvníků je realizován na panelu respondentů. Panel je tvořen dvěma složkami - tzv. Pop-up panelem, realizovaným na základě pop-up dotazníků na straně měřeného serveru a tzv. NetMonitor panelem, který využívá lokální aplikace NetSoftware nainstalované na počítačích jednotlivých členů NetMonitor panelu. Ve výsledném tzv. joint panelu, jehož velikost se pohybuje kolem 30.000 lidí, jsou reportována sloučená data.
Systém zpracování měření eliminuje nepřesnosti vzniklé mazáním cookies a odvozuje počet skutečných návštěvníků (reálných uživatelů). Infrastruktura výzkumu je využívána též pro nadstavbové výzkumy, jako jsou post-buy analýzy, ad-hoc výzkumy, pretesty a posttesty kampaní. Vzájemná srovnatelnost (a možnost propojení) výsledků umožňuje standardizaci měření českého internetu v této oblasti.