Obchodní model – Platba za impresi
Popis
Platba za impresi nejčastěji probíhá jako platba za tisíc zobrazení (CPM – cost per mile, CPT – cost per thousand). Je ale možné účtovat i po jednotlivých impresích (CPI – cost per impression). Tímto obchodním modelem platí inzerent za počet zobrazení, tedy za to, kolikrát se jeho reklama v dané síti (na daném serveru) zobrazí. Někdy je v modelu platby za imprese používán aukční model. Zde inzerent určí maximální CPM – tedy maximální částku, kterou je ochoten zaplatit za každých tisíc zobrazení své reklamy.
Výhody
- Často je možné v rámci tohoto obchodního modelu zvolit konkrétní umístění reklamního sdělení (tzv. placement).
- Porovnatelnost napříč různými mediatypy - jednotnost metodiky.
Nevýhody
- Chybějící garance - v případech, kdy má inzerent za cíl své kampaně návštěvnost stránek nebo přímou odpověď na reklamní sdělení (direct response marketing)
Kritická místa pro klienta
- Ověřit umístění reklamního sdělení - nebezpečí spojení značky s nevhodným obsahem.
- Nebezpečí platby za imprese, které vůbec nebyly viděny samotnými uživateli.
Mediatypy
- především standardní display reklama