Obchodní modely: Platba za návštěvníka
Popis
- Platba za návštěvníka, který je prokazatelně přiveden na stránky inzerenta.
Výhody
- Klient platí až za skutečný dosažené zlepšení či za navýšení počtu návštěv.
- Jednoduchost
- Na rozdíl od modelu platby za klik, má inzerent jistotu, že se jedná o návštěvu / návštěvníka.
Nevýhody
- chybějící kontrola nad obsahem a kontextem reklamního sdělení a jeho umístění.
- chybějící garance: zvýšená návštěvnost neznamená automaticky také zvýšení počtu prodejů, generování leadů apod.
- horší regulovatelnost objemu návštěvnosti.
- obtížná odlišitelnost přivedené návštěvnosti od návštěvnosti z jiných zdrojů.
Kritická místa pro klienta
- Inzerent by měl sledovat kvalitu přivedené návštěvnosti.
- Nízká míra kontroly zadavatele v rámci všech aktivit agentury či média.
- Inzerent by měl jasně s předstihem definovat požadavky a specifika návštěvnosti.
Mediatypy
- lze aplikovat na všechny obvyklé mediatypy