Obchodní model: Platba za pozici
Popis
- platba za dosažení či udržení odkazu na web inzeretna pro dané klíčové slovo či souloví na stránce s přirozenými výsledky vyhledávání u daného internetového vyhledávače pro jasně zadané období. Tyto pozice nelze nakoupit přímo u vyhledávače. Jedná se čistě o agenturní platbu, kdy zadavatel platí agentuře za její (SEO) aktivity až v momentě, kdy agentura dosáhla daných pozic ve vyhledávačích.
Výhody
- Klient platí až za skutečný dosažené či udržené pozice.
- Dlouhodobý efekt pro komunikaci a přítomnost zadavatele u důležitých klíčových slov
Nevýhody
- Dosahování pozic neznamení automaticky zvýšenou návštěvnost, nelze ji garantovat (ani žádné výkonnostní prvky, jako např. počet prodejů)
- Nelze přesně načasovat spuštění ani ukončení zobrazování odkazu.
- Komplikovaná měřitelnost napříč vyhledávači, především díky personalizaci a preferencím uživatelů.
- Vysoká závislost na změnách algoritmů pro vyhledávání u daného vyhledávače.
Kritická místa pro klienta
- Omezená kontrola způsobu prezentace inzerenta agenturou.
- Při nevhodně zvolených aktivitách hrozí značné riziko trvalé penalizace ze strany vyhledávačů.
- Inzerent by měl být připraven na možné aktivní zásahy do podoby, sturktury a obsahu svého webu.
Mediatypy
- vyhledávače