AdMonitoring je projekt sledující výdaje do celoplošné internetové reklamy. Vzhledem k povaze internetu jako mediatypu nabízejícímu široké spektrum inzertních možností je AdMonitoring založen na kombinaci postupů – přímých deklaracích spolupracujících médií, monitorovacím robotovi a zpětné kontrole ve spolupráci s mediálními agenturami. Výstupy přinášejí informace o výši reklamních investic a proběhlých a aktuálních kampaních až do úrovně jednotlivých vizuálů (kreativ), které se ukládají do databáze. Mezi hlavní formy sledované reklamy patří obrázková, flashová, textová a kombinovaná reklama.
Data jsou publikována na měsíční bázi prostřednictvím on-line aplikace a výstupů pro uživatelské aplikace. Součástí projektu je i centrální Ceníkové centrum, které shromažďuje informace o nákupních podmínkách reklamní plochy na jednotlivých serverech a jejich sekcích.
Monitoring výdajů do internetové reklamy v projektu AdMonitoring stojí na 3 pilířích:
- Deklarativní databáze a databáze ceníků shromažďují informace o reklamě od Spolupracujících médií.
- Scanovací robot Nettrack identifikuje potenciální reklamu na všech monitorovaných Médiích.
- Interní kontrola sebraných dat a audit výstupů prováděný zejména mediálními agenturami.
Tyto moduly jsou mezi sebou úzce funkčně spjaty a tvoří jednotný kompaktní systém. Umožňují přijímat deklarace kampaní a jejich výkonu jak od aktivně Spolupracujících médií, tak odhad reklamního výkonu na Nespolupracujících médiích.