V dubnu 2013 zadavatelé internetové display reklamy využili reklamní prostor v celkové ceníkové hodnotě 557 milionů korun. Meziměsíčně došlo k poklesu o 1 %, meziročně ale naopak k nárůstu o 32 %. Největším zadavatelem byl již třetí měsíc po sobě internetový obchodník Internet Mall, který umístil bannerovou inzerci v hodnotě 56 milionů korun. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu zajišťuje společnost MEDIARESEARCH, realizátor českého peoplemetrového projektu.
Podle monitoringu internetové display reklamy AdMonitoring využili zadavatelé v dubnu 2013 bannerovou reklamu v hodnotě 557 milionů korun. Meziměsíčně výdaje poklesly o 1 %, ve srovnání s minulým rokem ale došlo k 32% navýšení.
Na vrcholu žebříčku zadavatelů se už třetí měsíc po sobě objevil obchodník Internet Mall, který v dubnu využil internetový reklamní prostor v hodnotě bezmála 56 milionů korun. I druhá příčka zůstává shodná s uplynulými měsíci. Obsadila ho společnost Student Agency s inzercí v hodnotě 18 milionů korun. Na místě třetím nově skončila společnost Telefónica Czech Republic (12,8 milionů korun).
Tabulka uvádí TOP 10 provozovatelů, jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. V rámci této skupiny se v dubnu vystavila online inzerce v ceníkové hodnotě 504 milionů korun.
TOP 10 provozovatelů – meziměsíční srovnání
| 
			 Provozovatel  | 
			
			 Cena (duben 2013)  | 
			
			 Cena (březen 2013)  | 
			
			 Meziměsíční změna  | 
		
| 
			 Seznam.cz  | 
			
			 223 995 000 Kč  | 
			
			 231 472 000 Kč  | 
			
			 -3,2%  | 
		
| 
			 Centrum Holdings  | 
			
			 99 054 000 Kč  | 
			
			 97 327 000 Kč  | 
			
			 1,8%  | 
		
| 
			 MAFRA  | 
			
			 53 693 000 Kč  | 
			
			 54 007 000 Kč  | 
			
			 -0,6%  | 
		
| 
			 AdActive.cz  | 
			
			 28 126 000 Kč  | 
			
			 30 561 000 Kč  | 
			
			 -8,0%  | 
		
| 
			 Allegro AdMarket  | 
			
			 25 649 000 Kč  | 
			
			 24 902 000 Kč  | 
			
			 3,0%  | 
		
| 
			 Mladá fronta  | 
			
			 23 685 000 Kč  | 
			
			 27 496 000 Kč  | 
			
			 -13,9%  | 
		
| 
			 Ringier Axel Springer  | 
			
			 15 893 000 Kč  | 
			
			 13 562 000 Kč  | 
			
			 17,2%  | 
		
| 
			 CET 21  | 
			
			 13 322 000 Kč  | 
			
			 14 201 000 Kč  | 
			
			 -6,2%  | 
		
| 
			 Economia  | 
			
			 11 092 000 Kč  | 
			
			 11 099 000 Kč  | 
			
			 -0,1%  | 
		
| 
			 Impression Media  | 
			
			 9 567 000 Kč  | 
			
			 8 354 000 Kč  | 
			
			 14,5%  | 
		
Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 4/2013