V dubnu 2013 zadavatelé internetové display reklamy využili reklamní prostor v celkové ceníkové hodnotě 557 milionů korun. Meziměsíčně došlo k poklesu o 1 %, meziročně ale naopak k nárůstu o 32 %. Největším zadavatelem byl již třetí měsíc po sobě internetový obchodník Internet Mall, který umístil bannerovou inzerci v hodnotě 56 milionů korun. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu zajišťuje společnost MEDIARESEARCH, realizátor českého peoplemetrového projektu.
Podle monitoringu internetové display reklamy AdMonitoring využili zadavatelé v dubnu 2013 bannerovou reklamu v hodnotě 557 milionů korun. Meziměsíčně výdaje poklesly o 1 %, ve srovnání s minulým rokem ale došlo k 32% navýšení.
Na vrcholu žebříčku zadavatelů se už třetí měsíc po sobě objevil obchodník Internet Mall, který v dubnu využil internetový reklamní prostor v hodnotě bezmála 56 milionů korun. I druhá příčka zůstává shodná s uplynulými měsíci. Obsadila ho společnost Student Agency s inzercí v hodnotě 18 milionů korun. Na místě třetím nově skončila společnost Telefónica Czech Republic (12,8 milionů korun).
Tabulka uvádí TOP 10 provozovatelů, jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. V rámci této skupiny se v dubnu vystavila online inzerce v ceníkové hodnotě 504 milionů korun.
TOP 10 provozovatelů – meziměsíční srovnání
Provozovatel |
Cena (duben 2013) |
Cena (březen 2013) |
Meziměsíční změna |
Seznam.cz |
223 995 000 Kč |
231 472 000 Kč |
-3,2% |
Centrum Holdings |
99 054 000 Kč |
97 327 000 Kč |
1,8% |
MAFRA |
53 693 000 Kč |
54 007 000 Kč |
-0,6% |
AdActive.cz |
28 126 000 Kč |
30 561 000 Kč |
-8,0% |
Allegro AdMarket |
25 649 000 Kč |
24 902 000 Kč |
3,0% |
Mladá fronta |
23 685 000 Kč |
27 496 000 Kč |
-13,9% |
Ringier Axel Springer |
15 893 000 Kč |
13 562 000 Kč |
17,2% |
CET 21 |
13 322 000 Kč |
14 201 000 Kč |
-6,2% |
Economia |
11 092 000 Kč |
11 099 000 Kč |
-0,1% |
Impression Media |
9 567 000 Kč |
8 354 000 Kč |
14,5% |
Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 4/2013