V lednu 2014 využili zadavatelé internetové display reklamy inzertní prostor v celkové ceníkové hodnotě 426 milionů korun, což představuje meziměsíční pokles o 32 %. Největším zadavatelem byl internetový obchodník Internet Mall. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu zajišťuje společnost MEDIARESEARCH, realizátor českého peoplemetrového projektu.
Ačkoli ve srovnání s prosincem 2013 ceníková hodnota využitého inzertního prostoru poklesla, meziročně naopak došlo k nárůstu, a to o 24 %.
Na vrchol žebříčku zadavatelů se po dvou měsících vrátil obchodník Internet Mall, který v lednu využil online prostor v hodnotě 28,7 milionů korun. Druhou příčku obsadil další online obchodník, tentokrát Alza.cz, s inzercí v hodnotě 18,4 milionů. Na místě třetím nově skončila Fio banka – ta v lednu vystavila reklamu za 12 milionů korun.
Tabulka níže uvádí TOP 10 provozovatelů, jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. V této skupině byla v lednu vystavena online inzerce v celkové ceníkové hodnotě 388 milionů korun.
TOP 10 provozovatelů – meziměsíční srovnání
Provozovatel |
Cena (leden 2014) |
Cena (prosinec 2013) |
Meziměsíční změna |
Seznam.cz |
149 608 000 Kč |
242 909 000 Kč |
-38% |
Centrum Holdings |
82 074 000 Kč |
89 799 000 Kč |
-9% |
MAFRA |
51 810 000 Kč |
84 485 000 Kč |
-39% |
Mladá fronta |
23 910 000 Kč |
35 773 000 Kč |
-33% |
Allegro AdMarket |
22 862 000 Kč |
29 696 000 Kč |
-23% |
Ringier Axel Springer |
15 972 000 Kč |
16 152 000 Kč |
-1% |
CET 21 |
12 984 000 Kč |
18 797 000 Kč |
-31% |
FTV Prima |
11 553 000 Kč |
16 461 000 Kč |
-30% |
Impression Media |
8 863 000 Kč |
17 371 000 Kč |
-49% |
Finance media |
8 065 000 Kč |
7 224 000 Kč |
12% |
Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 12/2013 - 1/2014