Sdružení pro internetový rozvoj uzavřelo vyhodnocování ideových návrhů crossmediálního měření a díky komplexní znalosti aktuálních možností způsobu měření digitálního prostředí vypíše výběrové řízení na další vlnu NetMonitor už na podzim tohoto roku.
Na výzvu SPIR z dubna tohoto roku zareagovalo 5 výzkumných agentur (GfK, Median, STEM/MARK, Nielsen Admosphere a TNS Aisa společně s comScore a Kantar Media) a návrh podal i mobilní operátor O2. Vyhodnocování nabídek probíhalo ve výkonných orgánech SPIR a za spolupráce s dalšími zapojenými oborovými asociacemi (Unie vydavatelů, rozhlasová sekce SKMO a Asociace měření venkovní reklamy).
„Výzva splnila svůj účel, máme v ruce výborný přehled o aktuálních možnostech monitoringu mediální konzumace, od něhož se odrazíme při vyhlášení výběrového řízení na novou podobu NetMonitoru, jejímž základem se má stát komplexní pohled na digitální prostředí napříč platformami a obrazovkami,“ komentuje výsledek debat předseda Výkonné rady SPIR Ján Simkanič.
Harmonogram výběrového řízení by měl být naplánovaný tak, aby již v roce 2017 mohla být k dispozici data z nové vlny měření NetMonitor.
SPIR vyjadřuje veliký dík za dosavadní spolupráci všem zúčastněným stranám, spolupracujícím profesním asociacím a crossmediální pracovní skupině, která odvedla velký kus práce, stejně jako participujícím výzkumným agenturám za jejich zaslané reakce.