Sdružení pro internetovou reklamu vypisuje dne 24.5. 2006 výběrové řízení na projekt monitoringu internetové reklamy. K tomuto kroku se Sdružení rozhodlo na základě požadavku trhu, který potřebuje další marketingová data pro kvalitní plánování marketingových aktivit na internetu. „A tím monitoring marketingových aktivit zadavatelů bezesporu bude“, říká výkonná ředitelka SPIR Kateřina Hrubešová. „ První data bychom rádi získali v závěru tohoto roku“.
Zadavatel výběrového řízení považuje za podstatné, aby byla monitorována především plošná reklama, multimedia, dále pak audio reklama a textová reklama. Projekt je vypisován na tři roky a hodnocení přihlášených prací bude probíhat dvoukolově. V prvním kole budou probíhat jednotlivá slyšení projektů, do druhého kola postoupí firmy vybrané na shortlist, z něhož vzejde vítěz.
SPIR realizuje již jeden velmi úspěšný výzkumný projekt a tím je NetMonitor - „jednotnou měnu českého internetu“, která poskytuje kvalitativní a kvantitativní data pro plánování reklamních kampaní. Jejími účastníky a odběrateli jsou všichni ti, kteří rozhodují o investicích do internetu v České republice – mediální a reklamní agentury, top zadavatelé reklamy a provozovatelé serverů.