
SPIR se zapojuje do výzkumného projektu Mediascope, který organizuje evropská asociace digitálního průmyslu IAB Europe. Mediascope je rozsáhlý průzkum názorů na téma konzumace médií s důrazem na online chování, používání internetu ve vztahu k TV a dalším médiím a oblast ecommerce. Probíhá každé 2 roky a celkem má za sebou desetiletou historii, která umožňuje mapování trendů. Ve 28 evropských zemích bude během března až května dotázáno přes 50.000 respondentů. Výsledky jsou porovnatelné napříč Evropou a jsou významným zdrojem informací pro média i zadavatele. Na červen je plánováno vypracování závěrečné zprávy a výsledky budou moci být následně prezentovány na oborových konferencích.
Hlavními tématy výzkumu jsou:
- mediální chování (TV, rádio, tisk, internet), prolínání konzumace médií a přístup k internetu z různých zařízení (desktop, mobily, tablety, herní konzole)
- on-line aktivity, využívání sociálních médií
- vlastnictví mobilů, smartphonů, mobilní aktivity
- e-commerce: vyhledávání zboží online, nákup online a offline, vliv na znalost značky a interakci s ní
- penetrace internetu, způsoby připojení v domácnostech.
Na červen je plánováno vypracování závěrečné zprávy a výsledky budou moci být následně prezentovány na oborových konferencích. Více informací najdete zde nebo v přiložené tiskové zprávě v anglickém znění: http://www.iabeurope.eu/news/iab-europe-expands-mediascope-europe-study-to-cover-28-markets-in-2012.aspx