Programatické obchodování online reklamy v Evropě je na vzestupu. V loňském roce inzerenti nakoupili reklamu formou programatického nákupu za 2,1 miliardy euro, více než dvojnásobně ve srovnání s rokem 2012. Naprostá většina (1,9 mld. €) obratu však připadá na země západní Evropy, kde se programatické formy podílejí na celkové internetové inzerci již téměř ze čtvrtiny (24 %). V regionu střední a východní Evropy jde o necelou desetinu (9,5 %).
Údaje vycházejí z průzkumu AdEx Benchmark 2013, jehož výsledky byly publikovány v červenci. Čísla vycházejí částečně ze studií provedených v jednotlivých členských státech a z expertních odhadů, zahrnují i mobilní display reklamu. Po vydání přehledového dokumentu o trhu programatické reklamy jde o další aktivitu IAB zaměřenou na tento nový typ internetové inzerce.
Za programatické formy online reklamy jsou považovány všechny způsoby jejího nákupu a prodeje, které proběhly s využitím automatických softwarů a platforem, které propojují prodejce a kupující v digitálním prostoru. Částky jsou uvedeny v net cenách.
Tiskovou zprávu IAB najdete zde.