K pololetí roku 2009 vydalo Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) aktualizovanou podobu formátů internetové reklamy. SPIR doporučuje pět základních formátů. Současné vydání lépe reflektuje potřeby internetového reklamního trhu a má za úkol ujednotit formáty internetové reklamy po celém trhu. Nové standardy by měly zpřehlednit a urychlit proces výroby a zadávání internetové reklamy, kdy by se měla zjednodušit komunikace mezi tvůrcem kreativy (reklamy), mediální agenturou a médiem.
Dokument je rozdělen do šesti částí. V první části jsou doporučené formáty SPIR- Leaderboard 728x90, Square 250x250, Skyscraper 120x600, Medium Rectangle 300x250 a Full Banner 468x60. Ve druhé části jsou všechny běžně používané reklamní formáty rozdělené do tříd, včetně ujednocení jejich názvů, rozměrů, datových velikostí a případně dalších parametrů. Ve třetí části jsou typy reklamních formátů, které popisují formu a chování reklamy na stránce. Ve čtvrté části jsou standardy textové reklamy, v páté části standardy video reklamy. V šesté části jsou obecná pravidla pro umístění reklam ve stránce.