Tisková zpráva
Praha, 24. října 2019 – Internetová populace ČR starší deseti let dosáhla v září 7,8 milionů osob, 5,3 milionu uživatelů se k internetu připojilo z mobilního zařízení (telefon nebo tablet), přičemž výhradně na mobilních zařízeních surfuje 899 tisíc osob. Hodnota programatiku byla v září 620 milionu Kč v ceníkových cenách a jeho podíl na celé displejové reklamě představuje 52 %. Data vyplývají z aktuálních výsledků projektu NetMonitor a AdMonitoring, které připravuje Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR).
„Vidíme konstantní přímý růst části internetové populace, která přistupuje k internetu přes mobilní zařízení, což jsou telefony nebo tablety. V září to bylo 5,272 milionu lidí a z nich se připojuje výhradně přes mobilní zařízení 899 tisíc uživatelů. Tento trend nárůstu sledujeme již několikátý rok a je zcela přirozený, jak se zdokonalují technologie koncových zařízení, zvyšuje počet míst pokrytých internetem a postupně dospívá generace, pro kterou je mobil v ruce a neustálé připojení něco zcela přirozeného,“ komentovala výsledky Kateřina Hrubešová, výkonná ředitelka Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR).
V projektu NetMonitor bylo v září zapojeno 528 měřených serverů, na kterých uživatelé z ČR a zahraničí zhlédli 6,8 mld. stránek. Zářijové výsledky projektu AdMonitoring ukazují, že se vrátil meziroční růst direct display reklamy, který byl v září 2019 o 6,4 % vyšší než rok předcházející a dosáhl objemu 576 milionu Kč v ceníkových cenách. Od ledna 2019 jsou v AdMonitoringu nově k dispozici výsledky výkonu programaticky obchodované displejové reklamy. Ty ukazují, že programatik dosahuje většího objemu než klasicky obchodovaná displejová reklama. V září měl programaticky obchodovaný displej hodnotu 620 milionu Kč v ceníkových cenách, což představovalo 52 % z celkového objemu displejové online reklamy zachycené v rámci AdMonitoringu.
Kompletní výsledky kvartální prezentace naleznete níže v příloze pod článkem.
Zdroj: NetMonitor – SPIR - Gemius, leden 2008 – září 2019
Zdroj: AdMonitoring – SPIR/Nielsen Admosphere, leden 2017 – září 2019, ceníkové ceny, výkon zapojených médií