Nástup nových podzimních módních trendů, chuť obměnit svůj šatník a také návrat z prázdnin a dovolených zapříčinil rapidní nárůst návštěvnosti Mužských magazínů o životním stylu. Největší nárůst, a to o 93 %, zaznamenaly tyto weby na tabletech, dále na klasických počítačích (56 %) a mobilních telefonech (27 %). Zájem o ženské módní trendy nebyl zdaleka tak velký: kategorie Magazíny zaměřené na ženy a módu získaly nárůst pouze 4 % návštěvníků z klasických PC a 2 % z mobilních telefonů.
S příchodem podzimu rostl zájem o internetové televize a rádia, u této kategorie se zvýšil počet uživatelů především na zařízeních s větší obrazovkou (tablet a PC), které umožňují pohodlnější sledování videí. U klasických PC a tabletů činil nárůst počtu RU kolem 6 %, v případě mobilních telefonů byl dvakrát nižší. V září se také výrazně zvýšila návštěvnost webové kategorie IT, digitální a mobilní technologie a to především z mobilních zařízení. Na mobilních telefonech nárůst činil 11 %, na tabletech 16 %, na klasických PC pak téměř 5 %.
V prvním podzimním měsíci rostl také zájem o kategorii E-commerce obsah, která zahrnuje například weby s pracovními nabídkami. Vliv na nárůst návštěvnosti u této kategorie mohl mít zvýšený zájem studentů, kteří si hledali brigády při studiu. Tato kategorie rostla především na mobilních telefonech (7 %), dále pak na počítačích (3 %). V září pokračoval růst návštěvnosti oddechových kategorií webových stránek (Zábava a hry či Společenské magazíny). Návštěvnost první z těchto kategorií se zvýšila na klasických počítačích a mobilních telefonech (u obou platforem o asi 3 %). Společenské magazíny zaznamenaly téměř 6procentní nárůst počtu RU na klasických PC a 2procentní na mobilních telefonech.
Tab. 1. Výsledky měření návštěvnosti internetu na jednotlivých zařízeních srpen a září 2019.
Počítače |
Srpen |
|
Absolutní změna |
Relativní změna |
Reální uživatelé (RU) |
6 891 984 |
6 907 882 |
15 898 |
0,23% |
Zhlédnuté stránky (PV) |
11 586 686 340 |
11 724 400 036 |
137 713 696 |
1,19% |
Reální uživatelé (RU) – PC doma |
6 822 081 |
6 841 557 |
19 476 |
0,29% |
Zhlédnuté stránky (PV) – PC doma |
8 797 550 878 |
8 859 218 951 |
61 668 073 |
0,70% |
Reální uživatelé (RU) – PC v práci |
1 934 224 |
1 939 234 |
5 010 |
0,26% |
Zhlédnuté stránky (PV) – PC v práci |
2 789 135 462 |
2 865 181 086 |
76 045 624 |
2,73% |
Mobilní telefony |
Srpen |
|
Absolutní změna |
Relativní změna |
Reální uživatelé (RU) |
4 701 658 |
4 799 843 |
98 185 |
2,09% |
Zhlédnuté stránky (PV) |
2 883 155 239 |
2 762 474 207 |
-120 681 032 |
-4,19% |
Tablety |
Srpen |
|
Absolutní změna |
Relativní změna |
Reální uživatelé (RU) |
1 604 154 |
1 604 991 |
837 |
0,05% |
Zhlédnuté stránky (PV) |
323 795 962 |
303 280 826 |
-20 515 136 |
-6,34% |
Zdroj: NetMonitor, srpen a září 2019.