27. září, Praha – Jasným lídrem mezi kategoriemi webových stránek zapojených do NetMonitoru byly v srpnu sportovní weby. Jejich návštěvnost se ve druhém prázdninovém měsíci zvýšila o více než 250 tisíc reálných uživatelů, což mohlo být způsobeno kumulací důležitých sportovních událostí v čele s XXX. LOH. Srpen přinesl zvýšení dvou hlavních ukazatelů návštěvnosti internetu, počtu reálných uživatelů a zobrazení stránek. Všechny weby měřené ve výzkumu NetMonitor navštívilo 7, 85 milionu uživatelů, z toho 6,08 milionu z ČR.
Hlavní ukazatele návštěvnosti internetu
Po dvouměsíčním mírném snížení, způsobeným obdobím prázdnin a dovolených, překročil opět počet návštěvníků webových stránek měřených NetMonitorem, 6 milionů. Meziměsíčně se tak počet reálných uživatelů zvýšil o více než 112 tisíc. Čeští internetoví uživatelé provedli na webech zapojených do výzkumu více než 7 miliard zobrazení stránek a strávili na nich v průměru 22 hodin a 46 minut.
Tab.1. Návštěvnost internetu v ČR – meziměsíční srovnání nejdůležitějších výsledků
| 
			 Ukazatel  | 
			
			 červenec 2012  | 
			
			 srpen 2012  | 
			
			 Změna  | 
		|
| 
			 Absolutní  | 
			
			 Relativní  | 
		|||
| 
			 Reální uživatelé z ČR  | 
			
			 5 967 941  | 
			
			 6 080 867  | 
			
			 112 926  | 
			
			 1,89%  | 
		
| 
			 Počet zobrazených stránek z ČR  | 
			
			 6 874 388 283  | 
			
			 7 041 416 106  | 
			
			 167 027 823  | 
			
			 2,43%  | 
		
| 
			 Průměrně strávený čas (ATS)  | 
			
			 22:59:02  | 
			
			 22:46:43  | 
			
			 -0:12:17  | 
			
			 -0,89%  | 
		
Zdroj: NetMonitor – SPIR – Gemius & MEDIARESEARCH, červenec a srpen 2012.
Návštěvnost jednotlivých kategorií webů zapojených do NetMonitoru
V srpnu rostla nejvýrazněji návštěvnost webových stránek z kategorie „Sport“. Vliv na to měly pravděpodobně významné sportovní události, jako jsou například XXX. LOH, US Open, cyklistický závod Vuelta či finská rallye, které přilákaly uživatele k návštěvě těchto webů. V průběhu olympiády navštívilo webové stránky v průměru o 240 tisíc více RU než v ostatních srpnových dnech. Koncem srpna, tedy v průběhu cyklistického závodu a tenisového turnaje, se jejich návštěvnost držela na poměrně vysoké úrovni nad 500 tisíc RU. Druhý nejvyšší nárůst počtu reálných uživatelů měly weby z kategorie „Auto-moto“ (o 4,67%). Naopak mírné meziměsíční snížení počtu RU zaznamenaly weby z kategorií „Mužské magazíny o životním stylu“ a „Cestování“.
Tab.2. Návštěvnost (počet RU) vybraných kategorií webů zapojených do výzkumu NetMonitor – meziměsíční srovnání
| 
			 Název kategorie  | 
			
			 červenec 2012  | 
			
			 srpen 2012  | 
			
			 Změna  | 
		|
| 
			 Absolutní  | 
			
			 Relativní  | 
		|||
| 
			 HP rozcestníků  | 
			
			 5 311 643  | 
			
			 5 356 962  | 
			
			 45 319  | 
			
			 0,85%  | 
		
| 
			 Databáze a katalogy  | 
			
			 4 284 011  | 
			
			 4 333 506  | 
			
			 49 495  | 
			
			 1,16%  | 
		
| 
			 Zpravodajství  | 
			
			 4 031 469  | 
			
			 4 048 184  | 
			
			 16 715  | 
			
			 0,41%  | 
		
| 
			 Komunikační služby  | 
			
			 3 962 103  | 
			
			 3 818 899  | 
			
			 -143 204  | 
			
			 -3,61%  | 
		
| 
			 Tv, rádia  | 
			
			 3 400 783  | 
			
			 3 380 729  | 
			
			 -20 054  | 
			
			 -0,59%  | 
		
| 
			 E-commerce  | 
			
			 3 281 229  | 
			
			 3 349 181  | 
			
			 67 952  | 
			
			 2,07%  | 
		
| 
			 Bulvární magazíny  | 
			
			 3 258 276  | 
			
			 3 264 435  | 
			
			 6 159  | 
			
			 0,19%  | 
		
| 
			 Magazíny zaměřené na ženy a módu  | 
			
			 3 085 535  | 
			
			 3 042 907  | 
			
			 -42 628  | 
			
			 -1,38%  | 
		
| 
			 Komunitní a teens servery, fotogalerie  | 
			
			 2 652 403  | 
			
			 2 655 964  | 
			
			 3 561  | 
			
			 0,13%  | 
		
| 
			 IT servery, mobilní a digitální technologie  | 
			
			 2 745 679  | 
			
			 2 604 765  | 
			
			 -140 914  | 
			
			 -5,13%  | 
		
| 
			 Zábava a hry  | 
			
			 2 489 252  | 
			
			 2 452 381  | 
			
			 -36 871  | 
			
			 -1,48%  | 
		
| 
			 Ekonomika, finance, právo  | 
			
			 2 629 124  | 
			
			 2 691 978  | 
			
			 62 854  | 
			
			 2,39%  | 
		
| 
			 Společenské magazíny  | 
			
			 2 372 140  | 
			
			 2 378 878  | 
			
			 6 738  | 
			
			 0,28%  | 
		
| 
			 Cestování  | 
			
			 2 265 018  | 
			
			 2 108 677  | 
			
			 -156 341  | 
			
			 -6,90%  | 
		
| 
			 Zájmové servery, hobby  | 
			
			 1 675 645  | 
			
			 1 657 179  | 
			
			 -18 466  | 
			
			 -1,10%  | 
		
| 
			 Bydlení a reality  | 
			
			 1 687 131  | 
			
			 1 689 964  | 
			
			 2 833  | 
			
			 0,17%  | 
		
| 
			 Auto-moto  | 
			
			 1 528 942  | 
			
			 1 600 279  | 
			
			 71 337  | 
			
			 4,67%  | 
		
| 
			 Sport  | 
			
			 2 601311  | 
			
			 2 858 141  | 
			
			 256 830  | 
			
			 9,87%  | 
		
| 
			 Mužské magazíny o životním stylu  | 
			
			 939 597  | 
			
			 848 635  | 
			
			 -90 962  | 
			
			 -9,68%  | 
		
| 
			 Zdraví  | 
			
			 844 936  | 
			
			 839 563  | 
			
			 -5 373  | 
			
			 -0,64%  | 
		
| 
			 Těhotenství a rodičovství  | 
			
			 858 569  | 
			
			 876 980  | 
			
			 18 411  | 
			
			 2,14%  | 
		
Zdroj: NetMonitor – SPIR – Gemius & MEDIARESEARCH, červenec a srpen 2012.
Online populace
Česká internetová populace se v srpnu meziměsíčně rozrostla o více než 115 tisíc nových uživatelů a dosáhla počtu 6,22 milionu. Největší počet českých internetových uživatelů se připojuje k síti doma (94%), více než 36% v zaměstnání a 15% ve škole. Nejpočetnější skupina návštěvníků internetu v ČR pochází z Prahy (14%) a dále ze Středočeského (11%), Jihomoravského (11%) a Moravskoslezského kraje (11%).
Tab.3. Online populace v ČR
| 
			 Ukazatel  | 
			
			 červenec 2012  | 
			
			 srpen 2012  | 
			
			 Změna  | 
		|
| 
			 Absolutní  | 
			
			 Relativní  | 
		|||
| 
			 Velikost online populace  | 
			
			 6 108 435  | 
			
			 6 224 020  | 
			
			 115 585  | 
			
			 1,89%  | 
		
Zdroj: NetMonitor – SPIR – Gemius & MEDIARESEARCH, červenec a srpen 2012.