27. září, Praha – Jasným lídrem mezi kategoriemi webových stránek zapojených do NetMonitoru byly v srpnu sportovní weby. Jejich návštěvnost se ve druhém prázdninovém měsíci zvýšila o více než 250 tisíc reálných uživatelů, což mohlo být způsobeno kumulací důležitých sportovních událostí v čele s XXX. LOH. Srpen přinesl zvýšení dvou hlavních ukazatelů návštěvnosti internetu, počtu reálných uživatelů a zobrazení stránek. Všechny weby měřené ve výzkumu NetMonitor navštívilo 7, 85 milionu uživatelů, z toho 6,08 milionu z ČR.
Hlavní ukazatele návštěvnosti internetu
Po dvouměsíčním mírném snížení, způsobeným obdobím prázdnin a dovolených, překročil opět počet návštěvníků webových stránek měřených NetMonitorem, 6 milionů. Meziměsíčně se tak počet reálných uživatelů zvýšil o více než 112 tisíc. Čeští internetoví uživatelé provedli na webech zapojených do výzkumu více než 7 miliard zobrazení stránek a strávili na nich v průměru 22 hodin a 46 minut.
Tab.1. Návštěvnost internetu v ČR – meziměsíční srovnání nejdůležitějších výsledků
Ukazatel |
červenec 2012 |
srpen 2012 |
Změna |
|
Absolutní |
Relativní |
|||
Reální uživatelé z ČR |
5 967 941 |
6 080 867 |
112 926 |
1,89% |
Počet zobrazených stránek z ČR |
6 874 388 283 |
7 041 416 106 |
167 027 823 |
2,43% |
Průměrně strávený čas (ATS) |
22:59:02 |
22:46:43 |
-0:12:17 |
-0,89% |
Zdroj: NetMonitor – SPIR – Gemius & MEDIARESEARCH, červenec a srpen 2012.
Návštěvnost jednotlivých kategorií webů zapojených do NetMonitoru
V srpnu rostla nejvýrazněji návštěvnost webových stránek z kategorie „Sport“. Vliv na to měly pravděpodobně významné sportovní události, jako jsou například XXX. LOH, US Open, cyklistický závod Vuelta či finská rallye, které přilákaly uživatele k návštěvě těchto webů. V průběhu olympiády navštívilo webové stránky v průměru o 240 tisíc více RU než v ostatních srpnových dnech. Koncem srpna, tedy v průběhu cyklistického závodu a tenisového turnaje, se jejich návštěvnost držela na poměrně vysoké úrovni nad 500 tisíc RU. Druhý nejvyšší nárůst počtu reálných uživatelů měly weby z kategorie „Auto-moto“ (o 4,67%). Naopak mírné meziměsíční snížení počtu RU zaznamenaly weby z kategorií „Mužské magazíny o životním stylu“ a „Cestování“.
Tab.2. Návštěvnost (počet RU) vybraných kategorií webů zapojených do výzkumu NetMonitor – meziměsíční srovnání
Název kategorie |
červenec 2012 |
srpen 2012 |
Změna |
|
Absolutní |
Relativní |
|||
HP rozcestníků |
5 311 643 |
5 356 962 |
45 319 |
0,85% |
Databáze a katalogy |
4 284 011 |
4 333 506 |
49 495 |
1,16% |
Zpravodajství |
4 031 469 |
4 048 184 |
16 715 |
0,41% |
Komunikační služby |
3 962 103 |
3 818 899 |
-143 204 |
-3,61% |
Tv, rádia |
3 400 783 |
3 380 729 |
-20 054 |
-0,59% |
E-commerce |
3 281 229 |
3 349 181 |
67 952 |
2,07% |
Bulvární magazíny |
3 258 276 |
3 264 435 |
6 159 |
0,19% |
Magazíny zaměřené na ženy a módu |
3 085 535 |
3 042 907 |
-42 628 |
-1,38% |
Komunitní a teens servery, fotogalerie |
2 652 403 |
2 655 964 |
3 561 |
0,13% |
IT servery, mobilní a digitální technologie |
2 745 679 |
2 604 765 |
-140 914 |
-5,13% |
Zábava a hry |
2 489 252 |
2 452 381 |
-36 871 |
-1,48% |
Ekonomika, finance, právo |
2 629 124 |
2 691 978 |
62 854 |
2,39% |
Společenské magazíny |
2 372 140 |
2 378 878 |
6 738 |
0,28% |
Cestování |
2 265 018 |
2 108 677 |
-156 341 |
-6,90% |
Zájmové servery, hobby |
1 675 645 |
1 657 179 |
-18 466 |
-1,10% |
Bydlení a reality |
1 687 131 |
1 689 964 |
2 833 |
0,17% |
Auto-moto |
1 528 942 |
1 600 279 |
71 337 |
4,67% |
Sport |
2 601311 |
2 858 141 |
256 830 |
9,87% |
Mužské magazíny o životním stylu |
939 597 |
848 635 |
-90 962 |
-9,68% |
Zdraví |
844 936 |
839 563 |
-5 373 |
-0,64% |
Těhotenství a rodičovství |
858 569 |
876 980 |
18 411 |
2,14% |
Zdroj: NetMonitor – SPIR – Gemius & MEDIARESEARCH, červenec a srpen 2012.
Online populace
Česká internetová populace se v srpnu meziměsíčně rozrostla o více než 115 tisíc nových uživatelů a dosáhla počtu 6,22 milionu. Největší počet českých internetových uživatelů se připojuje k síti doma (94%), více než 36% v zaměstnání a 15% ve škole. Nejpočetnější skupina návštěvníků internetu v ČR pochází z Prahy (14%) a dále ze Středočeského (11%), Jihomoravského (11%) a Moravskoslezského kraje (11%).
Tab.3. Online populace v ČR
Ukazatel |
červenec 2012 |
srpen 2012 |
Změna |
|
Absolutní |
Relativní |
|||
Velikost online populace |
6 108 435 |
6 224 020 |
115 585 |
1,89% |
Zdroj: NetMonitor – SPIR – Gemius & MEDIARESEARCH, červenec a srpen 2012.