Březnové výkyvy počasí způsobily prudký nárůst nemoci dýchacího ústroji, mnoho lidí tak hledalo pomoc nejen u doktora, ale také na internetu. Velké popularitě se kvůli tomu těšily zdravotní portály. Nárůst počtu návštěvníků u této kategorie zaznamenaly všechny platformy, nejvíce se ovšem zvýšila návštěvnost z tabletů (o více než 27 %). Na mobilních telefonech činil nárůst 13 % a na klasických počítačích téměř 17 %. Dohromady navštívilo kategorii Zdraví v březnu téměř 2,67 milionu RU, tedy přibližně třetina všech českých uživatelů.
Zdá se, že s prvními jarními dny se uživatelé začali více zajímat také o automobily. Výrazně rostly dvě kategorie v této oblasti: Auto – moto obsah, která zahrnuje portály s články či testy automobilů, a Auto – moto prodej, v níž lze nalézt weby umožňující prodej či koupi aut. Kategorie Auto-moto obsah rostla především na tabletech a to o více než 16 %. Na klasických počítačích a mobilních telefonech se její návštěvnost zvýšila o 7-8 %. Druhá zmíněná kategorie zaznamenala dokonce ještě vyšší nárůst návštěvnosti: z klasických PC a mobilních telefonů o pětinu a z tabletů téměř o třetinu. Celkový počet českých uživatelů, navštěvujících weby v kategorii Auto-moto obsah dosáhl téměř 3 milionů, zatímco kategorie Auto – moto prodej vykazovala 1,7 milionu uživatelů
V březnu rostla také návštěvnost kategorie Cestování obsah, jež obsahuje informace o cestovních destinacích či tipy na cesty a další praktické informace pro cestovatele. Nárůst počtu uživatelů byl zde zaznamenán u mobilních zařízení (přibližně 12 %). Na zvýšení popularity této kategorie mohly mít vliv jarní prázdniny, které v jednotlivých krajích probíhaly v první polovině měsíce. Celkový počet uživatelů v této kategorii ze všech zařízení dosáhl 2,4 milionu. Větší množství volného času mohlo ovlivnit i nárůst návštěvnosti u kategorií Zájmové servery a hobby či Společenské magazíny. První z těchto kategorií rostla nejvíce na tabletech (11 %), druhá na mobilních telefonech (10 %).
Tab. 1. Výsledky měření návštěvnosti internetu na jednotlivých zařízeních – únor a březen 2018.
Únor |
Březen |
Absolutní |
Relativní změna |
|
Reální uživatelé (RU) |
6 810 696 |
6 947 422 |
136 726 |
2,01% |
Zhlédnuté stránky (PV) |
15 483 361 970 |
15 205 821 002 |
-277 540 968 |
-1,79% |
Reální uživatelé (RU) – PC doma |
6 679 763 |
6 816 468 |
136 705 |
2,05% |
Zhlédnuté stránky (PV) – PC doma |
11 838 869 595 |
11 762 220 339 |
-76 649 256 |
-0,65% |
Reální uživatelé (RU) – PC v práci |
1 892 080 |
1 930 801 |
38 721 |
2,05% |
Zhlédnuté stránky (PV) – PC v práci |
3 644 492 374 |
3 443 600 663 |
-200 891 711 |
-5,51% |
Mobilní telefony |
Únor |
Březen |
Absolutní |
Relativní změna |
Reální uživatelé (RU) |
3 818 991 |
3 932 024 |
113 033 |
2,96% |
Zhlédnuté stránky (PV) |
2 034 981 191 |
2 219 162 364 |
184 181 173 |
9,05% |
Tablety |
Únor |
Březen |
Absolutní |
Relativní změna |
Reální uživatelé (RU) |
1 707 532 |
1 733 973 |
26 441 |
1,55% |
Zhlédnuté stránky (PV) |
338 579 023 |
353 184 770 |
14 605 747 |
4,31% |
Zdroj: NetMonitor, únor a březen 2018.