Počet zahájených přehrání multimediálního obsahu na webech zapojených do výzkumuNetMonitor se v dubnu zvýšil o více než 6 milionů. Přitom rostl počet zhlédnutých videí jak v bulvárních magazínech, tak na zpravodajských webech. Počet uživatelů multimediálního obsahu se ve čtvrtém měsíci letošního roku zvýšil o více než 40 tisíc a průměrný čas, který uživatelé denně strávili prohlížením on-line videí, vzrostl meziměsíčně o 13 minut na 1 hodinu a 3 minuty.
Hlavní ukazatele návštěvnosti internetu
Počet reálných uživatelů navštěvujících webové stránky zapojené do výzkumu dosáhl v dubnu téměř 6,6 milionu; denně navštívilo zapojené weby v průměru 3,3 milionu RU. Návštěvnost zkoumaných webových stránek byla vyšší v pracovních dnech než o víkendech, a to téměř o milion uživatelů. Počet zobrazení stránek provedených českými uživateli se přiblížil hranici 7,5 miliardy, přičemž nejvíce zobrazení bylo zaznamenáno v kategorii Komunikační služby (téměř 1,5 miliardy). Český uživatel strávil prohlížením webových stránek zapojených do výzkumu v průměru 1,5 hodiny denně.
Tab.1. Návštěvnost internetu v ČR – meziměsíční srovnání nejdůležitějších výsledků
Ukazatel
březen 2014
duben 2014
Změna
Absolutní
Relativní
Reální uživatelé z ČR*
6 591 359
6 586 303
-5 056
-0,08%
Počet zobrazených stránek z ČR
8 033 125 681
7 452 071 203
-581 054 478
-7,23%
RU mobilního internetu
2 701 603
2 731 373
29 770
1,10%
PV mobilního internetu
919 669 334
875 158 140
-44 511 194
-4,84%
RU streaming
3 336 688
3 378 478
41 790
1,25%
Zahájená přehrání (streaming)
118 111 002
124 131 241
6 020 239
5,10%
* Reální uživatelé z ČR - počet uživatelů internetu z České republiky, kteří navštívili alespoň jeden z webů zapojených do výzkumu NetMonitor během daného měsíce.
Zdroj: NetMonitor, březen a duben 2014.
Návštěvnost mobilního internetu a jednotlivých kategorií
Mobilní webové stránky navštívilo více než 2,73 milionu uživatelů, což je o téměř 30 tisíc uživatelů více než v březnu. Počet zobrazení stránek z mobilních zařízení přesáhl 875 milionů. Nejvíce mobilních uživatelů a zobrazení stránek zaznamenaly zpravodajské weby a horizontální portály. Nejvyšší nárůst počtu reálných uživatelů vykazovaly kategorie Databáze a katalogy a TV, rádia, u obou vzrostla návštěvnost přibližně o 120 tisíc RU.
Česká online populace
Velikost internetové populace dosáhla hodnoty 6,74 milionu; více než polovinu přitom tvořili muži. Nejpočetnější skupinou návštěvníků internetových stránek jsou ti ve věku 35–44 let. Tito uživatelé představují téměř čtvrtinu celé internetové populace a generují více než pětinu zobrazení stránek. Naopak nejnižší zastoupení má nejmladší a nejstarší věková kategorie (10-14 let a 65+), a to 5,6 %, resp. 7 %.