Strukturální exkluzivní kontinuální výzkum (SEKV) ukazuje, že internetoví uživatelé stále více využívají možnost nakupování online, a to nejen v klasických E-shopech, ale i prostřednictvím internetových aukcí. Na internetu pravidelně nakupuje 53 % internetových uživatelů. Mimo nakupování se uživatelé na internetu baví bulvárem a účastí v komunitních sítích. V sedmé fázi SEKV bylo dotazováno 2 021 respondentů starších 10 let z internetové populace.Společnost MEDIARESEARCH v květnu a červnu 2010 realizovala sedmou fázi výzkumu SEKV pro Sdružení pro internetovou reklamu. Z výzkumu vyplynulo, že 70 % internetových uživatelů se pravidelně věnuje získávání informací o produktech a službách. V návaznosti na tom roste i obliba nakupování na internetu. Počet lidí, kteří na internetu pravidelně nakupují, překročil v květnu tohoto roku 50 %. Online nákupů využívají především zaměstnanci s podřízenými, podnikatelé a dále zejména lidé ve věku 25-34 let. Rostoucí trend zaznamenala i účast internetových uživatelů na aukcích. Od října 2008 do května letošního roku se toto číslo vyhouplo z 10 % na 19 %.
Velkou mírou také roste konzumace internetového bulváru. Jeho sledování se pravidelně věnují dvě pětiny uživatelů.
Výsledky výzkumu také potvrzují stále rostoucí oblibu uživatelů účastnit se dění na komunitních sítích. Zde byl zaznamenán meziroční nárůst o 18 % (tedy z původních 28 % na současných 46 %).
Významný nárůst sledujeme i v počtu každodenních přístupů na internet. Pro 63 % uživatelů je surfování na internetu takřka denním chlebem. Průměrně na internetu trávíme 83 minut denně.
22.11.2010