V dubnu se zvýšila návštěvnost webových stránek zaměřených především na muže. Mužské magazíny o životním stylu zaznamenaly nárůst počtu reálných uživatelů o pětinu z klasických PC a o 14 % z mobilních telefonů. Celkový počet uživatelů ze všech zařízení u této kategorie přesáhl 1,1 milionu RU. Kategorie Auto-moto obsah, která zahrnuje především weby s články o automobilech, recenze či testy jednotlivých značek, rostla o 12 % z mobilních telefonů a 4 % z počítačů. Její nárůst mohlo ovlivnit zahájení nové automobilové sezóny a s tím spojená snaha o obměnu vozového parku.
V dubnu pokračoval také růst návštěvnosti kategorie Cestování obsah, jež obsahuje informace o cestovních destinacích či tipy na cesty a další praktické informace pro cestovatele. Nárůst počtu uživatelů byl zde, stejně, jako v předchozím měsíci, zaznamenán u mobilních zařízení (přibližně 12 % z mobilních telefonů a 15 % z tabletů). Celkem tuto kategorií navštívilo minulý měsíc 2,45 milionu RU ze všech zařízení, vliv na nárůst počtu uživatelů mohla mít blížící se sezóna letních dovolených, hledání zajímavých destinací či atrakcí a památek v okolí místa pobytu. Kategorie Cestování obsah zaznamenala také výrazný nárůst počtu zobrazení stránek a to o více než 2 miliony. Druhá kategorie spojená s cestováním, Cestování – prodej, nabízející zájezdy k prodeji, zaznamenala nárůst pouze na tabletech (25 %). Jelikož tablet je zařízením, které často sdílí celá rodina, je možné předpokládat, že takto vysoký nárůst u této kategorie může znamenat, že nabídku zájezdů si uživatelé prohlíželi společně se svými blízkými.
Nejnavštěvovanějšími kategoriemi z klasických počítačů byly v dubnu Domovské stránky portálů (5,7 milionu RU), Databáze a katalogy (téměř 5 milionů), Zpravodajství (4,7 milionu), Komunikační služby (4,5 milionu) a E-commerce prodej (4 miliony). Výše uvedené Zpravodajství bylo také nejnavštěvovanější kategorií v případě mobilních zařízení. Ze smartphonů ji navštívilo více než 3 miliony RU a z tabletů více než 900 tisíc. Mezi pět kategorií s nejvyšším počtem uživatelů z mobilních zařízení se dále zařadily mimo jiné TV a rádia a Bulvární magazíny.
Tab. 1. Výsledky měření návštěvnosti internetu na jednotlivých zařízeních – březen a duben 2018.
Počítače |
Březen |
Duben |
Absolutní |
Relativní změna |
Reální uživatelé (RU) |
6 947 422 |
6 881 784 |
-65 638 |
-0,94% |
Zhlédnuté stránky (PV) |
15 205 821 002 |
14 872 348 276 |
-333 472 726 |
-2,19% |
Reální uživatelé (RU) – PC doma |
6 816 468 |
6 754 638 |
-61 830 |
-0,91% |
Zhlédnuté stránky (PV) – PC doma |
11 762 220 339 |
10 941 057 155 |
-821 163 184 |
-6,98% |
Reální uživatelé (RU) – PC v práci |
1 930 801 |
1 914 187 |
-16 614 |
-0,86% |
Zhlédnuté stránky (PV) – PC v práci |
3 443 600 663 |
3 931 291 121 |
487 690 458 |
14,16% |
Mobilní telefony |
Březen |
Duben |
Absolutní |
Relativní změna |
Reální uživatelé (RU) |
3 932 024 |
3 932 620 |
596 |
0,02% |
Zhlédnuté stránky (PV) |
2 219 162 364 |
2 059 851 989 |
-159 310 375 |
-7,18% |
Tablety |
Březen |
Duben |
Absolutní |
Relativní změna |
Reální uživatelé (RU) |
1 733 973 |
1 711 374 |
-22 599 |
-1,30% |
Zhlédnuté stránky (PV) |
353 184 770 |
295 095 385 |
-58 089 385 |
-16,45% |
Zdroj: NetMonitor, březen a duben 2018.