V dubnu se zvýšila návštěvnost webových stránek zaměřených především na muže. Mužské magazíny o životním stylu zaznamenaly nárůst počtu reálných uživatelů o pětinu z klasických PC a o 14 % z mobilních telefonů. Celkový počet uživatelů ze všech zařízení u této kategorie přesáhl 1,1 milionu RU. Kategorie Auto-moto obsah, která zahrnuje především weby s články o automobilech, recenze či testy jednotlivých značek, rostla o 12 % z mobilních telefonů a 4 % z počítačů. Její nárůst mohlo ovlivnit zahájení nové automobilové sezóny a s tím spojená snaha o obměnu vozového parku.
V dubnu pokračoval také růst návštěvnosti kategorie Cestování obsah, jež obsahuje informace o cestovních destinacích či tipy na cesty a další praktické informace pro cestovatele. Nárůst počtu uživatelů byl zde, stejně, jako v předchozím měsíci, zaznamenán u mobilních zařízení (přibližně 12 % z mobilních telefonů a 15 % z tabletů). Celkem tuto kategorií navštívilo minulý měsíc 2,45 milionu RU ze všech zařízení, vliv na nárůst počtu uživatelů mohla mít blížící se sezóna letních dovolených, hledání zajímavých destinací či atrakcí a památek v okolí místa pobytu. Kategorie Cestování obsah zaznamenala také výrazný nárůst počtu zobrazení stránek a to o více než 2 miliony. Druhá kategorie spojená s cestováním, Cestování – prodej, nabízející zájezdy k prodeji, zaznamenala nárůst pouze na tabletech (25 %). Jelikož tablet je zařízením, které často sdílí celá rodina, je možné předpokládat, že takto vysoký nárůst u této kategorie může znamenat, že nabídku zájezdů si uživatelé prohlíželi společně se svými blízkými.
Nejnavštěvovanějšími kategoriemi z klasických počítačů byly v dubnu Domovské stránky portálů (5,7 milionu RU), Databáze a katalogy (téměř 5 milionů), Zpravodajství (4,7 milionu), Komunikační služby (4,5 milionu) a E-commerce prodej (4 miliony). Výše uvedené Zpravodajství bylo také nejnavštěvovanější kategorií v případě mobilních zařízení. Ze smartphonů ji navštívilo více než 3 miliony RU a z tabletů více než 900 tisíc. Mezi pět kategorií s nejvyšším počtem uživatelů z mobilních zařízení se dále zařadily mimo jiné TV a rádia a Bulvární magazíny.
Tab. 1. Výsledky měření návštěvnosti internetu na jednotlivých zařízeních – březen a duben 2018.
| 
			 Počítače  | 
			
			 Březen  | 
			
			   Duben  | 
			
			 Absolutní   | 
			
			 Relativní změna  | 
		
| 
			 Reální uživatelé (RU)  | 
			
			 6 947 422  | 
			
			 6 881 784  | 
			
			 -65 638  | 
			
			 -0,94%  | 
		
| 
			 Zhlédnuté stránky (PV)  | 
			
			 15 205 821 002  | 
			
			 14 872 348 276  | 
			
			 -333 472 726  | 
			
			 -2,19%  | 
		
| 
			 Reální uživatelé (RU) – PC doma  | 
			
			 6 816 468  | 
			
			 6 754 638  | 
			
			 -61 830  | 
			
			 -0,91%  | 
		
| 
			 Zhlédnuté stránky (PV) – PC doma  | 
			
			 11 762 220 339  | 
			
			 10 941 057 155  | 
			
			 -821 163 184  | 
			
			 -6,98%  | 
		
| 
			 Reální uživatelé (RU) – PC v práci  | 
			
			 1 930 801  | 
			
			 1 914 187  | 
			
			 -16 614  | 
			
			 -0,86%  | 
		
| 
			 Zhlédnuté stránky (PV) – PC v práci  | 
			
			 3 443 600 663  | 
			
			 3 931 291 121  | 
			
			 487 690 458  | 
			
			 14,16%  | 
		
| 
			 Mobilní telefony  | 
			
			 Březen  | 
			
			   Duben  | 
			
			 Absolutní   | 
			
			 Relativní změna  | 
		
| 
			 Reální uživatelé (RU)  | 
			
			 3 932 024  | 
			
			 3 932 620  | 
			
			 596  | 
			
			 0,02%  | 
		
| 
			 Zhlédnuté stránky (PV)  | 
			
			 2 219 162 364  | 
			
			 2 059 851 989  | 
			
			 -159 310 375  | 
			
			 -7,18%  | 
		
| 
			 Tablety  | 
			
			 Březen  | 
			
			   Duben  | 
			
			 Absolutní   | 
			
			 Relativní změna  | 
		
| 
			 Reální uživatelé (RU)  | 
			
			 1 733 973  | 
			
			 1 711 374  | 
			
			 -22 599  | 
			
			 -1,30%  | 
		
| 
			 Zhlédnuté stránky (PV)  | 
			
			 353 184 770  | 
			
			 295 095 385  | 
			
			 -58 089 385  | 
			
			 -16,45%  | 
		
Zdroj: NetMonitor, březen a duben 2018.