SPIR zaznamenal v médiích články odvolávající se na průzkum spol. AITOM, který mj. přináší údaje o tom, že: „Obecně zastává 90 % Čechů názor, že reklamu na internetu by mělo být možné vypnout úplně, omezit se ji pokusilo už 70 % z nich.“ SPIR nemá průzkum AITOM k dispozici, aby se seznámil s jeho metodikou a vzorkem respondentů, na kterém byl realizován, proto nemůže hodnotit, do jaké míry jsou závěry reprezentativní a vypovídající o obecné populaci uživatelů internetu. Každopádně SPIR považuje za nutné se vůči výsledkům tohoto průzkumu vymezit a uvést, že podle údajů z dlouhodobého a počtem a skladbou respondentů rozsáhlého a reprezentativního strukturálního exkluzivního kontinuálního výzkumu (SEKV), který pro SPIR realizuje dvakrát ročně spol. STEM/MARK, se podíl uživatelů blokujících reklamu v posledních třech letech udržuje pod hranicí 20 %.
18.04.2018