Do tendru na projekt měření návštěvnosti českého internetu NetMonitor se přihlásilo pět společností, o projekt měření výdajů do celoplošné internetové reklamy AdMonitoring se uchází jedna firma. Tendr pro období 2017-2020 vyhlásilo Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR) v září letošního roku, protože dosavadnímu dodavateli, společnosti Gemius, skončí smlouva k 31. prosinci 2016.
Lhůta pro podání nabídek vypršela 13. listopadu 2015. Pověřená pracovní skupina SPIR bude posuzovat nabídky na poskytovatele projektu NetMonitor od těchto účastníků tendru: Gemius, GfK, Ipsos, Median, a společnou nabídku společností TNS Aisa, Kantar Media a comScore. Samostatnou nabídku na projekt AdMonitoring podala společnost Nielsen Admosphere.
Vyhlášení výsledků výběrového řízení je plánováno na únor příštího roku. V roce 2016 také proběhne implementace systému a testování dat další vlny měření.
NetMonitor je zásadním nástrojem pro plánování on-line reklamních kampaní, protože poskytuje spolehlivá auditovaná data návštěvnosti internetových médií a především sociodemografického složení jejich návštěvníků. Definuje velikost internetové populace v ČR a sleduje téměř 500 internetových médií.
AdMonitoring je unikátní systém měření části internetové reklamy, který nemá v Evropě obdobu. Přináší informace o výši reklamních investic a proběhlých i aktuálních kampaních až do úrovně jednotlivých inzerátů.