Sdružení pro internetovou reklamu vyhlasí dne 9. července neveřejnou soutěž realizátora sociodemografického výzkumu NetMonitor. Smlouva se současným realizátorem NetMonitoru, agenturou Factum Invenio, která pro SPIR zajišťuje NetMonitor od začátku roku 2003 vyprší na konci ledna příštího roku.
Nabídkou na předloženi návrhu budoucí podoby NetMonitoru bylo osloveno dvanáct výzkumných agentur, které se pohybují na poli marketingového výzkumu internetového prostředí. Kromě stávajícího realizátora výzkumu Factum Invenio byly osloveny agentury: ACNielsen, AISA Market Research, eMerite, Internet BillBoard, GFK Praha, iAudit International, Median, Millward Brown, SC&C, STEM/MARK a United Interactive. Agentury, které budou mít o účast v soutěži zájem musí nejdříve potvrdiit účast přihláškou do 19. čerence a do 17. srpna pak odevzdat finální nabídky. Výběrem nejvhodnějšího adepta pro realizaci budoucí podoby NetMonitoru bude pověřena komise, stavající z odborníků z oborů marketingového výzkumu, kterou sestaví Výkkonná rada SPIR. Do konce září by měla celá soutěž znát svého vítěze, který bude mít za úkol výzkum připravit do ledna příštího roku kdy bude spuštěn.