IAB Europe zveřejnilo závěry mezinárodního průzkumu Metrics and KPIs, který mapuje názory zástupců firem z internetového prostředí (médií, agentur, inzerentů, dodavatelů dat) na výkon různých forem online reklamy a identifikuje priority pro standardizovaná digitální měření návštěvnosti a další témata. Smyslem studie je porozumět faktorům, které mohou přinést internetové reklamě větší pozornost a důvěru zadavatelů zvyklých propagovat značku v klasických médiích.Výzkum probíhal nejprve sérií kvalitativních rozhovorů s profesionály v několika západoevropských a skandinávských zemích na podzim 2013. Na jaře tohoto roku proběhla druhá fáze online dotazování mezi více než 700 subjekty internetového trhu z celé Evropy. Česká republika se na výzkumu podílela dotazováním mezi členy Sdružení pro internetový rozvoj.
Výzkum identifikoval několik hlavních oblastí zájmu respondentů. Jde především o lepší pochopení fungování online reklamy jako kanálu pro budování značky a kombinaci poznatků o chování lidí na internetu a v dalších mediatypech, zejména online a televize. Více investic do online reklamy přináší podle mínění oslovených i jednotný audit návštěvnosti akceptovaný napříč trhem a standardizované srovnatelné jednotky vyjadřující nejen interakce (např. kliky), ale i brandový efekt reklamy (např. povědomí o značce, odhodlání k nákupu).
Kompletní shrnutí závěrů najdete v přiložené prezentaci, tisková zpráva IAB Europe je k dispozici zde.