Internetová populace ČR starší deseti let dosáhla v dubnu 8,29 milionů osob, 7,2 milionu uživatelů se k internetu připojilo z mobilního zařízení (telefon nebo tablet), přičemž výhradně na mobilních zařízeních surfuje 1,16 mil. osob. Hodnota programatické display reklamy byla v dubnu 908 mil. Kč v ceníkových cenách a jeho podíl na celé displejové reklamě představuje 58 %. Data vyplývají z aktuálních výsledků projektu NetMonitor a AdMonitoring, které připravuje Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR).
V projektu NetMonitor bylo v dubnu zapojeno 393 měřených serverů, na kterých uživatelé z ČR a zahraničí zhlédli 6 mld. stránek. Dubnové výsledky projektu AdMonitoring ukazují celkový meziroční mírný pokles displej reklamy. Objem direct reklamy byl v dubnu 667 mil. Kč (meziročně +1,5 %) a objem programatické displej reklamy byl 908 mil. Kč (meziročně -5,9 %), dohromady v displej reklamě to bylo 1,57 mld. Kč v ceníkových cenách, což bylo o 2,9 % méně než před rokem.
Kompletní výsledky kvartální prezentace naleznete pod článkem.