Loni v létě byla identifikována praktika zvaná jako „re-spawning". Re-spawning znamená obnovení dříve smazané cookie do původní podoby. Z pohledu IAB Europe je re-spawning zjevně nepřijatelná praxe, protože obchází rozhodnutí uživatele nemít danou cookie ve svém počítači. IAB Europe proto rovněž považuje re-spawning za nelegální v rámci stávajících evropských zákonů i zákonů jednotlivých členských států na ochranu osobních údajů. IAB Europe vyzývá všechny firmy a další subjekty, aby se nezapojovaly do těchto praktik obcházející předchozí volbu uživatelů a aby přijaly opatření k řešení a/nebo odstranění re-spawningu, když se dozví o jeho používání. IAB také podporuje prosazení zákonu proti těm subjektům, které přímo provádí re-spawning a obchází vyjádřenou volbu uživatele. IAB Europe bude spolupracovat se svými národními asociacemi k 1) poskytnutí informace, kam oznamovat případy re-spawningu a 2) usnadnění postoupení takových případů, kdy stížnost byla oznámena IAB. V souvislosti s behaviorální reklamou, IAB Europe dále vyzývá firmy, aby používaly pouze technologie pro behaviorální reklamu, které poskytují stejnou úroveň transparentnosti vůči spotřebitelům, jaká je v současnosti poskytována pro http cookies. Kimon Zorbas, VP IAB Europe řekl: "Tvrdě pracujeme na ochraně zákonných obchodních praktik v celé Evropě a nedovolíme jednotlivým společnostem ohrozit důvěru a jistotu, kterou si naši členové vybudovali se svými uživateli v Evropě. Firmy musí respektovat volbu uživatele. V propojeném internetu, kde webové stránky spolupracují s mnoha třetími stranami, takové nezákonné praktiky představují problém nejen pro jeden sektor, ale pro celé on-line odvětví. Poškození pověsti našeho odvětví díky re-spawningu je zřejmé. Budeme proto jednat jasně a rozhodně v potlačení zneužívání důvěry spotřebitelů v každém takovém případu, na který budeme upozorněni. Celá zpráva zde. |
08.10.2010