družení IAB zveřejnilo údaje o velikosti globální mobilní inzerce. V loňském roce dosáhly 6,9 miliard €, což je oproti roku 2011 (3,8 mld. €) růst o 83 %. Většina inzertních nákladů však připadá na severní Ameriku a pacifickou Asii (80 %). V regionu střední Evropy bylo na mobilní marketing v roce 2012 utraceno 87 milionů eur, což odpovídá jen 1,3% celkového spendu. Mobilní reklama má však i zde velký potenciál a na tento rok se očekává její růst o 39 %.
Na celkovém čísle se podílí reklama v mobilním vyhledávání z 53 %, display reklama z 39 % a SMS a MMS zprávy z 8 %. Podle komentátorů výzkumu to dokládá rostoucí význam mobilního zařízení jako reklamního média, na které je možné plánovat v regionálním i globálním měřítku. Do budoucna tento trend podporují i další ukazatele - rostoucí počet i rychlost připojení, delší strávený čas apod.
Uváděné ceny jsou v mezinárodní terminologii označovány jako "gross", po slevách, ale před odečtením agenturní provize, tedy ceny, které zaplatí klient. V ČR bývají označovány jako "media net" ceny.
Prezentaci základních výsledků si můžete stáhnout zde.
Více informací se dozvíte ve zprávě IAB Europe.