EDAA a další hráči digitálního průmyslu včetně IAB Europe připravili videa, která ilustrují hrozící dopady navrhovaného nařízení ePrivacy na digitální průmysl. Z pohledu uživatelů internetu to může skončit jako špatný film! Sledujte níže!
ePrivacy neboli nařízení o soukromí a elektronických komunikacích je jako špatný film [#LikeABadMovie]. Ale ještě stále můžeme změnit jeho konec...
Více zde. Videa najdete níže, připojen je i alternativní odkaz.
Soumrak aplikací - App-ocalypse (alternativní odkaz https://vimeo.com/236635324)
Technické startupy, které stojí za některými světově nejúspěšnějšími aplikacemi, často závisí na příjmech z online cílené reklamy založené na datech. Jedině tak mohou své aplikace nabízet zdarma a zajistí si růst. Bez těchto příjmů se jejich obchodní model v podstatě zhroutí. Nižší příjmy budou znamenat méně startupů, a tím pádem méně obsahu a aplikací pro uživatele...
Dobré ráno, peněženko! [Wake up. Pay up] (alternativní odkaz: https://vimeo.com/236631509)
Evropané volí v drtivé většině přístup k obsahu a službám na internetu zdarma. Ovšem bez příjmů z cílené online reklamy založené na datech bude bezplatný přístup zakrátko omezen nebo de facto znemožněn. Ze dne na den může evropské uživatele čekat nepříjemné probuzení, kdy se budou muset rozhodnout, zda sáhnout do peněženky, nebo zůstat bez informací...
Pravda nebo lež? [True or False?] (alternativní odkaz: https://vimeo.com/236632053)
Díky příjmům z online reklamy založené na datech mohou vydavatelé provozovat kvalitní žurnalistiku. Pokud tento zdroj zmizí, zmizí s ním i možnost financovat široký výběr mediálního obsahu. Mnoho nezávislých vydavatelů bude muset snižovat náklady a někteří dokonce pro neudržitelnost situace skončí. Pro uživatele to bude znamenat mnohem méně nezávislých zdrojů informací a menší rozmanitost názorů na internetu...
Pan Šťastný [Mr Happy] (alternativní odkaz: https://vimeo.com/236899460)
Evropská komise usiluje o to, aby evropští uživatelé mohli lépe spravovat své soukromí v online světě. Navrhovaná opatření ePrivacy však vyžadují, aby spotřebitelé nastavovali úroveň ochrany osobních údajů zvlášť pro každou internetovou stránku, v každém prohlížeči a na každém zařízení, které používají. Uživatelé budou bombardováni žádostmi o souhlas tak dlouho, až budou vyčerpaní, zmatení a nejistí, co "udělení souhlasu" ve skutečnosti znamená...
Může to ale dopadnout i jinak... [Alternative Ending] (alternativní odkaz: https://vimeo.com/236629936)
Při revizi ePrivacy se Evropská komise rozhodla posílit důvěru a bezpečnost na jednotném digitálním trhu. Bohužel změny, které navrhuje Evropský parlament, vůbec nezohledňují komentáře a stanoviska digitálního průmyslu. Pokud budou změny ePrivacy přijaty, bude to mít pro evropské uživatele hrozivé důsledky. Do konce roku je ještě možnost zmírnit hrozící škody, pokud se rozšíří seznam právních základů pro zpracování údajů (např. oprávněný zájem), pokud budou uživatelé lépe informováni a pokud dojde k souladu textu ePrivacy s GDPR neboli Obecným nařízením o ochraně osobních údajů. Čas je ale jen do konce roku...