IAB Europe ve spolupráci s IAB Tech Lab dnes publikovala upravenou verzi Transparency and Consent Framework (TCF) v2.0, která je výsledkem ročních konzultací s hráči v oblasti online reklamy po celé Evropě. Český překlad jednotného uživatelského rozhraní se připravuje, jeho publikace je plánována do konce září 2019.
TCF byl vytvořen, aby pomohl společnostem v oblasti digitální reklamy zajistit, že jejich činnost je v souladu s obecným nařízením o ochraně údajů (GDPR) a směrnicí ePrivacy. TCF představuje široce uznávané řešení, které si trh vytvořil sám pro sebe. Jeho cílem je nastavit transparentní vztah s možností kontroly mezi uživatelem a druhou stranou, jíž uživatel poskytl souhlas se zpracováním svých údajů.
Díky TCF v2.0 získá uživatel lepší kontrolu a přehled o tom, co se s jeho daty děje. Nově dostane možnost výběru z podrobnějšího seznamu účelů zpracování dat a bude moci prostřednictvím TCF také vznést námitku proti zpracování dat na základě oprávněného zájmu. Rovněž získá větší kontrolu nad zpracováním určitých údajů, jako je například přesná geolokace.
Vydavatelé zapojení do TCF v2.0 získají větší kontrolu a flexibilitu při spolupráci se svými technologickými partnery. Účely, pro které vendor může zpracovávat data shromážděná na rozhraní vydavatele, budou snáze kontrolovatelná. Vendoři si zase mohu pružněji zvolit právní základy zpracování, což jim umožní reagovat na zadání vydavatelů i specifika různých trhů.
TCF v2.0 tak zvyšuje možnosti kontroly v celém dodavatelském řetězci a vytváří efektivnější
a transparentnější uživatelské prostředí.
Tisková zpráva IAB Europe je zde: https://iabeurope.eu/iab-europe-iab-tech-lab-release-updated-transparency-consent-framework/
TCF nalezente zde https://iabeurope.eu/tcf-2-0/