Samoregulační komise SPIR přípravila pravidla pro použití nativní reklamy. Dokument je doplňkem k „Etickému kodexu přebírání zpráv na internetu“, na který navazuje s cílem navrhnout pravidla při produkci a rozlišování tzv. nativní reklamy.
Pravidla pro nativní reklamu neleznete zde.
Doporučení v tomto dokumentu jsou primárně etické povahy a nemají žádný vliv na právní povinnost vydavatelů označovat reklamu. Týkají se však problému detailnějšího rozlišení redakčního a komerčního obsahu v souvislosti s trendy tzv. nativní reklamy a brand journalismu, ve kterém se často stírají hranice mezi vydavateli a inzerenty jak při produkci, tak prezentování obsahu. Zároveň ze strany zadavatelů sílí tlak na vydávání placeného obsahu ve formě co nejpodobnější redakčnímu nebo i bez označení jako PR (inzerce).
Smyslem tohoto dokumentu je tedy stanovit taková pravidla pro jejich rozlišování, aby (i) zůstala zachována transparentnost médií a jejich nezávislost při (ii) využití potenciálu, který nativní reklama nabízí jak vydavatelům, tak inzerentům a (iii) zajištění dostatečné ochrany spotřebitelů – čtenářů příslušných médií. Každý vydavatel zároveň může vydat vlastní pravidla či kodex pro podrobnější popis zacházení s nativní reklamou tak, aby lépe zachycovala jeho individuální organizační a produkční procesy a vizuální podobu obsahu. Tento dokument proto úmyslně zůstává na úrovni společných základních podmínek bez ambicí na popis všech možných typů interního uspořádání vydavatelských organizací a jejich produktů.