Informace o úmrtí Karla Gotta významně ovlivnila návštěvnost tří zpravodajských kategorií webových stránek: Zpravodajství, Společenské magazíny a Bulvární magazíny. Nejvyšší návštěvnosti dosáhly tyto tři kategorie 2. října, kdy si mnoho uživatelů vyhledávalo informace o úmrtí nejpopulárnějšího českého zpěváka.
Návštěvnost se u výše uvedených kategorií ze dne na den rapidně zvýšila: například v případě Společenských magazínů vzrostla v uvedený den o 1,4 milionu RU a dosáhla tak denního vrcholu ve výši 1,9 milionu uživatelů. Počet návštěvníků digitálních bulvárních médií se zvýšil o 700 tisíc na 2,3 milionu uživatelů a zpravodajských serverů o 600 tisíc na 2,9 milionu RU. Meziměsíční nárůst návštěvnosti činil u kategorie Zpravodajství 8-11 % v závislosti na jednotlivých platformách, u Bulvárních magazínů 12 – 23 % a u Společenských magazínů 12 – 19 %, přičemž zařízením s největším nárůstem návštěvnosti u všech uvedených kategorií byl tablet.
V říjnu se zvýšila návštěvnost většiny internetových kategorií. S nástupem podzimu lidé hledali rady a tipy jak připravit obydlí na nadcházející zimu či správně zazimovat zahradu – rostla proto návštěvnost kategorií Bydlení – obsah (12 % z mobilních telefonů a 9 % z klasických PC) a Zájmové servery, hobby, které zaznamenaly největší nárůst počtu uživatelů na tabletech (14 %) a dále na mobilních telefonech (10 %). S příchodem chladnějšího počasí začali lidé trávit více času doma a tak rostl počet uživatelů internetových rádií a televizí – návštěvnost kategorie TV, rádia se zvýšila především na klasických PC a telefonech a to o 9 %. Rostla návštěvnost webů v kategorii IT servery, mobilní a digitální technologie a to o 12 až 16 % podle jednotlivých zařízení.
Tab. 1. Výsledky měření návštěvnosti internetu na jednotlivých zařízeních září a říjen 2019.
Počítače |
Září |
Říjen |
Absolutní |
Relativní změna |
Reální uživatelé (RU) |
6 907 882 |
7 395 926 |
488 044 |
7,07% |
Zhlédnuté stránky (PV) |
11 724 400 036 |
12 852 758 210 |
1 128 358 174 |
9,62% |
Reální uživatelé (RU) – PC doma |
6 841 557 |
7 328 625 |
487 068 |
7,12% |
Zhlédnuté stránky (PV) – PC doma |
8 859 218 951 |
9 633 495 231 |
774 276 280 |
8,74% |
Reální uživatelé (RU) – PC v práci |
1 939 234 |
2 075 580 |
136 346 |
7,03% |
Zhlédnuté stránky (PV) – PC v práci |
2 865 181 086 |
3 219 262 979 |
354 081 893 |
12,36% |
Mobilní telefony |
Září |
Říjen |
Absolutní |
Relativní změna |
Reální uživatelé (RU) |
4 799 843 |
5 228 406 |
428 563 |
8,93% |
Zhlédnuté stránky (PV) |
2 762 474 207 |
3 009 422 434 |
246 948 227 |
8,94% |
Tablety |
Září |
Říjen |
Absolutní |
Relativní změna |
Reální uživatelé (RU) |
1 604 991 |
1 708 174 |
103 183 |
6,43% |
Zhlédnuté stránky (PV) |
303 280 826 |
310 881 252 |
7 600 426 |
2,51% |
Zdroj: NetMonitor, září a říjen 2019.