Srpen probíhal ve znamení uvolnění opatření proti koronaviru, prázdnin a dovolených. Rostly proto kategorie spojené se zábavou a volným časem, jako jsou Zábava a hry, Bulvární magazíny či TV, rádia. Kategorie Zábava a hry zaznamenala ve druhém prázdninovém měsíci na mobilních zařízeních největší nárůst ze všech kategorií – o 46 % na tabletech a o 25 % na mobilních telefonech. Oproti tomu rostly Bulvární magazíny rovnoměrně na všech platformách a to o asi 3 - 4 %. Nárůst webových stránek v kategorii TV, rádia byl nejvyšší na tabletech (9 %), dále na klasických počítačích (7 %) a mobilních telefonech (6 %).
Větší množství volného času či příprava fyzické kondice a šatníku na dovolenou mohla být příčinou nárůstu návštěvnosti u mužských magazínů o životním stylu. Tato webová kategorie rostla nejvíce na tabletech (15 %), dále na mobilních telefonech a klasických počítačích (u obou 12 %). Nárůst počtu návštěvníků zaznamenaly rovněž dvě další „mužské“ kategorie a to Auto-moto obsah a Auto-moto- prodej. První z auto-moto kategorií, která zahrnuje mimo jiné recenze či testy automobilů, rostla především na mobilních telefonech (8 %), což může naznačovat, že první etapu výběru auta prováděli uživatelé právě na těchto zařízeních. Následně již vybírali konkrétní vůz s celou rodinou na zařízeních s větší obrazovkou, tedy na tabletech, což způsobilo nárůst kategorie Auto-moto prodej na tomto zařízení o 8 %.
V srpnu rostla také webová kategorie E-commerce obsah, která zahrnuje mimo jiné weby s nabídky práce a brigád. Nárůst u této kategorie mohl být způsoben vyhledáváním sezónních prací či prázdninových brigád studenty. Největší růst u této kategorie byl zaznamenán na mobilních telefonech (24 %). V posledním prázdninovém měsíci rostly také zpravodajské kategorie Ekonomika, finance, právo (nárůst o 2-3 % na všech platformách) či Zpravodajství (nárůst o 4-5 %).
Tab. 1. Výsledky měření návštěvnosti internetu na jednotlivých zařízeních červenec a srpen 2020.
Počítače |
Červenec |
Srpen |
Absolutní |
Relativní změna |
Reální uživatelé (RU) |
6 464 724 |
6 622 804 |
158 080 |
2,45% |
Zhlédnuté stránky (PV) |
10 316 500 746 |
10 790 259 507 |
473 758 761 |
4,59% |
Reální uživatelé (RU) – PC doma |
6 425 397 |
6 583 062 |
157 665 |
2,45% |
Zhlédnuté stránky (PV) – PC doma |
8 081 750 119 |
8 538 317 710 |
456 567 591 |
5,65% |
Reální uživatelé (RU) – PC v práci |
1 819 707 |
1 864 059 |
44 352 |
2,44% |
Zhlédnuté stránky (PV) – PC v práci |
2 234 750 627 |
2 251 941 796 |
17 191 169 |
0,77% |
Mobilní telefony |
Červenec |
Srpen |
Absolutní |
Relativní změna |
Reální uživatelé (RU) |
5 063 979 |
5 209 677 |
145 698 |
2,88% |
Zhlédnuté stránky (PV) |
3 278 230 606 |
3 398 938 239 |
120 707 633 |
3,68% |
Tablety |
Červenec |
Srpen |
Absolutní |
Relativní změna |
Reální uživatelé (RU) |
1 433 784 |
1 462 025 |
28 241 |
1,97% |
Zhlédnuté stránky (PV) |
244 862 593 |
248 176 314 |
3 313 721 |
1,35% |
Zdroj: NetMonitor, červenec a srpen 2020.