S příchodem předvánoční sezony začali muži hledat na internetu inspiraci při hledání dárků a stylového oblečení. V listopadu se tak výrazně zvýšil zájem o mužské magazíny o životním stylu. Celkový počet mužů, kteří navštívili tyto weby v listopadu, se oproti říjnu zvýšil přibližně o 120 tisíc. Největší nárůst počtu uživatelů byl zaznamenán na tabletech – v listopadu navštívilo weby v této kategorii dvakrát více uživatelů než v říjnu (asi 90 tisíc RU).
V letošním roce neměla velká slevová akce Black Friday, probíhající tradičně v poslední listopadový pátek nebo celý víkend, vliv na návštěvnost webů v kategorii E-commerce prodej. Nejvyšší meziměsíční nárůst návštěvnosti e-shopů a srovnávačů cen, zapojených do NetMonitoru, byl zaznamenán na tabletech (o více než 6 %), dále na počítačích (přibližně o 3 %) a pouze necelé 1 % na mobilních telefonech. Většímu zájmu uživatelů se těšila kategorie E-commerce obsah, která zahrnuje nejen webové stránky obsahující aktuální prodejní letáky, ale i weby s nabídkou práce. Největší nárůst byl u této kategorie zaznamenán u klasických PC (12 %) a mobilních telefonů (10 %).
V listopadu rostla také návštěvnost webových stránek v kategorii Cestování – obsah, která zahrnuje články o cestovních destinacích, tipy a rady na cestu. Je tedy možné, že se uživatelé připravovali na vánoční sezónu, kdy mnoho z nich odjede během svátků na dovolené. Tato kategorie rostla především na tabletech (meziměsíční nárůst o třetinu uživatelů - více než 41 tisíc RU). V tomto podzimním měsíci, kdy lidé trávili stále více času doma, rostla i návštěvnost webových stránek spojených se zábavou. Návštěvnost kategorie Zábava a hry se v listopadu např. na tabletech zvýšila o čtvrtinu (více než 50 tisíc RU).
Tab. 1. Výsledky měření návštěvnosti internetu na jednotlivých zařízeních – říjen a listopad 2018.
Počítače |
Říjen |
Listopad |
Absolutní |
Relativní změna |
Reální uživatelé (RU) |
7 188 184 |
6 993 770 |
-194 414 |
-2,70% |
Zhlédnuté stránky (PV) |
15 079 196 903 |
14 164 306 235 |
-914 890 668 |
-6,07% |
Reální uživatelé (RU) – PC doma |
7 072 560 |
6 883 204 |
-189 356 |
-2,68% |
Zhlédnuté stránky (PV) – PC doma |
11 387 621 609 |
10 824 361 195 |
-563 260 414 |
-4,95% |
Reální uživatelé (RU) – PC v práci |
2 001 318 |
1 950 898 |
-50 420 |
-2,52% |
Zhlédnuté stránky (PV) – PC v práci |
3 691 575 294 |
3 339 945 041 |
-351 630 253 |
-9,53% |
Mobilní telefony |
Říjen |
Listopad |
Absolutní |
Relativní změna |
Reální uživatelé (RU) |
4 329 726 |
4 256 162 |
-73 564 |
-1,70% |
Zhlédnuté stránky (PV) |
2 409 525 226 |
2 333 717 381 |
-75 807 845 |
-3,15% |
Tablety |
Říjen |
Listopad |
Absolutní |
Relativní změna |
Reální uživatelé (RU) |
1 741 261 |
1 691 339 |
-49 922 |
-2,87% |
Zhlédnuté stránky (PV) |
337 319 777 |
334 894 969 |
-2 424 808 |
-0,72% |