V dubnu rostla návštěvnost kategorie Cestování – prodej, která zahrnuje webové stránky s nabídkou cestovních zájezdů. Tento nárůst mohl být způsoben velikonočními svátky a blížícími se květnovými zkrácenými pracovními týdny, kdy mnoho lidí plánovalo odjet na dovolenou, anebo také speciální nabídkou first minute zájezdů cestovních kanceláří. Návštěvnost této kategorie rostla ovšem pouze na tabletech (nárůst o více než 200 %), což může naznačovat, že zájezdy si prohlížely a plánovaly celé rodiny.
Větší množství volného času během Velikonoc způsobilo nárůst typicky oddechových kategorií, jako jsou například Zájmové servery, hobby anebo Magazíny zaměřené na ženy a módu. Obě kategorie rostly na mobilních telefonech (nárůst o 152 tisíc RU, resp. 35 tisíc RU). Blížící se maturitní zkoušky mohly ovlivnit zájem o kategorii Databáze a katalogy, která, kromě například map, jízdních řádů či seznamů firem, zahrnuje také studentské pomůcky pro přípravu referátů či slohových prací, jako jsou např. databáze panovníků, osobností, slovníky a další. Počet uživatelů těchto webů rostl především na mobilních zařízeních – asi 25 tisíc na mobilních telefonech a 15 tisíc na tabletech.
V dubnu se také mírně zvýšila návštěvnost dvou automobilových kategorií: Auto-moto - obsah a Auto-moto – prodej. První z nich rostla na tabletech (nárůst o 6 tisíc RU) a druhá na mobilních telefonech (nárůst o 27 tisíc RU). Příchod jara a s tím spojená výsadba nových okrasných stromů či květin mohly ovlivnit nárůst počtu uživatelů kategorie Bydlení – obsah, která zahrnuje mimo jiné weby týkající se zahradnictví či lifestylu. Počet návštěvníků těchto webových stránek se zvýšil na klasických PC (8 tisíc RU) a na tabletech (téměř 23 tisíc RU). S nástupem jarních měsíců se také začaly objevovat nové nabídky sezonních zaměstnání, což mohlo ovlivnit zájem uživatelů o kategorii E-commerce obsah, která zahrnuje mimo jiné weby s nabídkou práce a brigád.
Tab. 1. Výsledky měření návštěvnosti internetu na jednotlivých zařízeních – březen a duben 2019.
Počítače |
Březen |
Duben |
Absolutní |
Relativní změna |
Reální uživatelé (RU) |
7 026 093 |
6 993 119 |
-32 974 |
-0,47% |
Zhlédnuté stránky (PV) |
13 681 162 813 |
12 499 363 851 |
-1 181 798 962 |
-8,64% |
Reální uživatelé (RU) – PC doma |
6 932 366 |
6 908 215 |
-24 151 |
-0,35% |
Zhlédnuté stránky (PV) – PC doma |
10 701 964 936 |
9 741 776 399 |
-960 188 537 |
-8,97% |
Reální uživatelé (RU) – PC v práci |
1 966 027 |
1 957 568 |
-8 459 |
-0,43% |
Zhlédnuté stránky (PV) – PC v práci |
2 979 197 877 |
2 757 587 452 |
-221 610 425 |
-7,44% |
Mobilní telefony |
Březen |
Duben |
Absolutní |
Relativní změna |
Reální uživatelé (RU) |
4 428 687 |
4 472 065 |
43 378 |
0,98% |
Zhlédnuté stránky (PV) |
2 863 662 808 |
2 638 321 493 |
-225 341 315 |
-7,87% |
Tablety |
Březen |
Duben |
Absolutní |
Relativní změna |
Reální uživatelé (RU) |
1 672 165 |
1 656 248 |
-15 917 |
-0,95% |
Zhlédnuté stránky (PV) |
388 224 270 |
333 394 720 |
-54 829 550 |
-14,12% |
Zdroj: NetMonitor, březen a duben 2019.