V prvním prázdninovém měsíci spolu s rozvolněním protiepidemických opatření rostl zájem o cestování. Kategorie Cestování – obsah, která zahrnuje například weby s cestovatelskou tématikou, popisy zajímavostí a turistických atrakcí v jednotlivých destinacích či s radami na cestu, výrazně rostla na všech zařízeních, nejvíce však na tabletech (40 %), dále na mobilních telefonech (32 %) a klasických PC (22 %).
Z důvodu probíhajících prázdnin a dovolených a také zvýšeného turistického provozu nadále rostla kategorie Databáze a katalogy, která zahrnuje například mapy či jízdní řady. Databáze a katalogy získaly nejvíce nových uživatelů na mobilních telefonech (nárůst o 7 %), dále na klasických PC (3 %).
Probíhající letní olympiáda v Tokiu ovlivnila nárůst počtu uživatelů kategorie Sport v denní návštěvnosti. V posledních dnech července, kdy Česká republika získala mimo jiné 3 zlaté medaile, se denní návštěvnost sportovních webů zvýšila na cca 1,5 – 1,7 milionu RU ze všech zařízení. U této kategorie lze očekávat zvýšení počtu návštěvníků nebo alespoň udržení stabilního trendu i v srpnu.
V červenci rostla návštěvnost většiny oddechových kategorií. Například Zájmové servery zaznamenaly největší nárůst počtu uživatelů na tabletech a mobilních telefonech (5 resp. 6 %), dále na klasických počítačích (3 %). Kategorie Společenské magazíny a Zábava a hry rostly především na mobilních zařízeních. Nárůst u první z nich činil 15 % na tabletech a 9 % na mobilních telefonech, u druhé pak 10 % na tabletech a 4 % na mobilních telefonech.