Webové stránky zapojené do NetMonitoru navštívilo v dubnu více než 8,5 milionu uživatelů, přičemž téměř 6,7 milionu jich bylo z České republiky. Čeští uživatelé provedli na těchto webech více než 7,5 miliardy zobrazení stránek, nejvíce na pak komunikátorech (1,4 miliardy), domovských stránkách portálů (1,2 miliardy) a stránkách z oblasti e-commerce (660 tisíc). Stránky měřené výzkumem navštěvuje denně v průměru polovina všech reálných uživatelů z ČR. V pracovní dny jejich počet dosahuje 3,6 milionu, o víkendech je to o milion méně. Uživatelé stráví na těchto webech 1,5 hodiny denně, kdy jedna návštěva trvá průměrně 7,5 minuty. Český internet navštěvuje o 100 tisíc více mužů než žen (3,4 milionu), ale ženy provádějí více zobrazení stránek (téměř 3,9 miliardy).
Tab.1. Návštěvnost internetu v ČR – výsledky za duben 2015.
* Reální uživatelé z ČR - počet uživatelů internetu z České republiky, kteří navštívili alespoň jeden z webů zapojených do výzkumu NetMonitor během daného měsíce. Zdroj: NetMonitor, duben 2015.
Multimediální obsah na webových stránkách sledovalo v dubnu téměř 3,5 milionu RU. Více než polovinu z nich (51 %) tvořili muži, kteří provedli 62 milionů zahájených přehrání (o 5 milionů více než ženy). Nejpočetnější skupinou uživatelů, kteří sledují streamovaný obsah jsou osoby ve věku 35-44 let (23 %) a návštěvníci z obcí nad 20 tisíc obyvatel.
4,2 milionu českých uživatelů využilo v dubnu mobilní zařízení k návštěvě měřených webových stránek. Počet mobilních zobrazení stránek přesáhl 1,3 miliardy a nejvyšší podíl mobilních zobrazení byl zaznamenán u kategorií Těhotenství a rodičovství (34 %), Bulvární magazíny (25 %) a Sport (24 %). Nejvíce času strávili uživatelé mobilních zařízení na domovských stránkách portálů a komunikátorech (7,5 resp. 5,5 hodin měsíčně). |
27.05.2015