Po mírném snížení návštěvnosti v červenci, způsobeným obdobím prázdnin a dovolených, vzrostly v srpnu všechny ukazatele návštěvnosti internetu měřené NetMonitorem, nejvíce pak počet zobrazení stránek (o téměř 12 %) a počet zahájených přehrání streamovaného obsahu
(o 17,5 %). Z webových kategorií se nejvíce zvýšila návštěvnost společenských magazínů a auto-moto severů (přibližně o desetinu RU).
Hlavní ukazatele návštěvnosti internetu
Počet reálných uživatelů, navštěvujících webové stránky zapojené do NetMonitoru dosáhl v srpnu počtu 6,3 milionu návštěvníků z ČR a 1,8 milionu ze zahraničí. Čeští internetoví uživatelé provedli na webech měřených výzkumem 1,1 miliardy návštěv, přičemž délka jedné návštěvy dosahovala v průměru 8 a půl minuty. Stránky zapojené do NetMonitoru navštěvovalo v pracovních dnech přibližně 3,2 milionu uživatelů denně, což je o 700 tisíc více nežli o víkendech.
Tab.1. Návštěvnost internetu v ČR – meziměsíční srovnání nejdůležitějších výsledků
Ukazatel |
červenec 2013 |
srpen 2013 |
Změna |
|
Absolutní |
Relativní |
|||
Reální uživatelé z ČR |
6 142 250 |
6 336 733 |
194 483 |
3,17% |
Počet zobrazených stránek z ČR |
7 403 471 154 |
7 753 689 087 |
350 217 933 |
4,73% |
RU mobilního internetu |
1 673 368 |
1 738 276 |
64 908 |
3,88% |
PV mobilního internetu |
589 436 871 |
659 345 116 |
69 908 245 |
11,86% |
RU streaming |
2 718 015 |
2 745 926 |
27 911 |
1,03% |
Zahájená přehrání (streaming) |
89 668 921 |
105 373 890 |
15 704 969 |
17,51% |
* Reální uživatelé z ČR - počet uživatelů internetu z České republiky, kteří navštívili alespoň jeden z webů zapojených do výzkumu NetMonitor během daného měsíce.
Zdroj: NetMonitor, červenec a srpen 2013.
Návštěvnost mobilního internetu a streamovaného obsahu
V srpnu se výrazně zvýšila návštěvnost z mobilních zařízení a sledovanost streamovaného obsahu. Počet českých internetových uživatelů navštěvujících zapojené mobilní webové stránky z mobilních telefonů a tabletů přesáhl 1,7 milionu a počet uživatelů navštěvujících multimediální obsah 2,7 milionu. Nejvyšší mobilní návštěvnost a nejvíce mobilních zobrazení stránek zaznamenaly horizontální a zpravodajské portály.
Návštěvnost jednotlivých kategorií
V minulém měsíci nejvíce rostla návštěvnost společenských magazínů a serverů z kategorie Auto-moto, která zahrnuje webové stránky s radami, recenzemi a články pro motoristy či weby s nabídkou automobilů. Návštěvnost těchto webových stránek se zvýšila o 9,4 % (135 tisíc uživatelů) a v srpnu dosáhla téměř 1,58 milionu uživatelů. Mírný nárůst zaznamenala také většina ostatních kategorií webových stránek.