Výsledky měření návštěvnosti internetu za prosinec 2012
Webové stránky z kategorie Cestování zaznamenaly v prosinci prudký nárůst počtu návštěvníků a to o více než pětinu. Zvýšený zájem o tyto weby projevili čeští internetoví uživatelé především v posledním předvánočním týdnu, který předcházel školním prázdninám a období dovolených. Celkový počet návštěvníků z ČR všech webových stránek zapojených do NetMonitoru dosáhl v prosinci 6,4 milionu.
Hlavní ukazatele návštěvnosti internetu
V posledním měsíci loňského roku provedli čeští internetoví uživatelé na webech měřených NetMonitorem 7,8 miliardy zobrazení a strávili na nich více než 24 hodin měsíčně. Počet návštěv generovaných uživateli přesáhl jednu miliardu a jedna návštěva trvala v průměru 9 minut.
Tab.1. Návštěvnost internetu v ČR – meziměsíční srovnání nejdůležitějších výsledků
Ukazatel |
listopad 2012 |
prosinec 2012 |
Změna |
|
Absolutní |
Relativní |
|||
Reální uživatelé z ČR |
6 456 360 |
6 400 324 |
-56 036 |
-0,87% |
Počet zobrazených stránek z ČR |
8 185 598 084 |
7 801 994 290 |
-383 603 794 |
-4,69% |
Průměrně strávený čas (ATS) |
24:01:52 |
24:05:59 |
0:04:07 |
0,29% |
* Reální uživatelé z ČR - počet uživatelů internetu z České republiky, kteří navštívili alespoň jeden z webů zapojených do výzkumu NetMonitor během daného měsíce.
Zdroj: NetMonitor, listopad a prosinec 2012.
Návštěvnost jednotlivých kategorií webů zapojených do NetMonitoru
Největší nárůst počtu návštěvníků zaznamenaly weby z kategorie Cestování, mezi které patří například stránky cestovních agentur, portály o cestování a turistických destinacích či rady na cestu. Navštívilo je 1,88 milionu reálných uživatelů, kteří provedli více než 30 milionů zobrazení stránek. Vysoká návštěvnost těchto webových stránek byla pravděpodobně způsobena zahájením zimní lyžařské sezóny a vánočním obdobím a s tím souvisejícím zvýšeným zájmem o cestování a zimní dovolené. Výrazně vyšší návštěvnost byla zaznamenána zejména v týdnu před Vánoci.
Tab.2. Návštěvnost (počet RU) vybraných kategorií webů zapojených do výzkumu NetMonitor – meziměsíční srovnání
Název kategorie |
listopad 2012 |
prosinec 2012 |
Změna |
|
Absolutní |
Relativní |
|||
HP rozcestníků |
5 595 191 |
5 591 036 |
-4 155 |
-0,07% |
Databáze a katalogy |
4 380 958 |
4 353 630 |
-27 328 |
-0,62% |
Zpravodajství |
4 197 631 |
4 177 761 |
-19 870 |
-0,47% |
Komunikační služby |
4 215 851 |
4 155 803 |
-60 048 |
-1,42% |
E-commerce |
3 756 557 |
3 797 199 |
40 642 |
1,08% |
Tv, rádia |
3 579 044 |
3 515 871 |
-63 173 |
-1,77% |
Bulvární magazíny |
3 367 795 |
3 355 966 |
-11 829 |
-0,35% |
Magazíny zaměřené na ženy a módu |
3 164 218 |
3 152 063 |
-12 155 |
-0,38% |
Komunitní a teens servery, fotogalerie |
2 658 371 |
2 699 595 |
41 224 |
1,55% |
Zábava a hry |
2 598 146 |
2 678 162 |
80 016 |
3,08% |
IT servery, mobilní a digitální technologie |
2 616 329 |
2 666 790 |
50 461 |
1,93% |
Ekonomika, finance, právo |
2 824 393 |
2 687 164 |
-137 229 |
-4,86% |
Společenské magazíny |
2 682 367 |
2 713 381 |
31 014 |
1,16% |
Sport |
2 517 890 |
2 319 339 |
-198 551 |
-7,89% |
Zájmové servery, hobby |
1 833 389 |
1 897 495 |
64 106 |
3,50% |
Cestování |
1 555 357 |
1 883 705 |
328 348 |
21,11% |
Auto-moto |
1 592 060 |
1 674 714 |
82 654 |
5,19% |
Bydlení a reality |
1 729 382 |
1 605 423 |
-123 959 |
-7,17% |
Mužské magazíny o životním stylu |
816 721 |
861 894 |
45 173 |
5,53% |
Zdraví |
924 667 |
866 135 |
-58 532 |
-6,33% |
Těhotenství a rodičovství |
894 827 |
836 743 |
-58 084 |
-6,49% |
Zdroj: NetMonitor, listopad a prosinec 2012.
Online populace
Velikost české online populace dosáhla v prosinci 6,55 milionu. Muži v ní mají stále o něco vyšší zastoupení nežli ženy (52,14 a 47,86%). Drtivá většina uživatelů (více než 60%) věnuje čas strávený na internetu pouze českým a slovenským webům, téměř 20% české populace věnuje asi 10% času stráveného online zahraničním serverům.
Tab.3. Online populace v ČR
Ukazatel |
listopad 2012 |
prosinec 2012 |
Změna |
|
Absolutní |
Relativní |
|||
Velikost online populace v ČR** |
6 608 352 |
6 550 997 |
-57 355 |
-0,87% |
** Online populace - uživatelé internetu z České republiky ve věku 10+, kteří v daném měsíci navštívili internet.
Zdroj: NetMonitor, listopad a prosinec 2012.