První jarní měsíc lákal uživatele k návštěvě webových stránek v kategoriích Bydlení a reality a Těhotenství a rodičovství. Jejich návštěvnost se meziměsíčně zvýšila přibližně o 9 %. Největší absolutní nárůst počtu uživatelů zaznamenala kategorie Ekonomika, finance, právo, která získala více než 235 tisíc nových RU z České republiky.
V březnu rostl počet zobrazení stránek provedených z klasických PC a mobilních zařízení, což bylo pravděpodobně způsobeno větším počtem dní v měsíci. Meziměsíční nárůst počtu zobrazení stránek dosáhl necelých 3,5 % a nárůst počtu mobilních zobrazení byl přibližně dvakrát vyšší. Webové stránky zapojené do výzkumu NetMonitor navštívilo téměř 6,6 milionu uživatelů z ČR a téměř 2 miliony uživatelů ze zahraničí. Český internetový uživatel strávil v březnu prohlížením stránek zapojených do výzkumu přibližně 1,5 hodiny denně a průměrná délka jedné návštěvy trvala téměř 8 a půl minuty.
Tab.1. Návštěvnost internetu v ČR – meziměsíční srovnání nejdůležitějších výsledků
Ukazatel
únor 2014
březen 2014
Změna
Absolutní
Relativní
Reální uživatelé z ČR*
6 557 548
6 591 359
33 811
0,52%
Počet zobrazených stránek z ČR
7 765 911 913
8 033 125 681
267 213 768
3,44%
RU mobilního internetu
2 655 293
2 701 603
46 310
1,74%
PV mobilního internetu
865 282 657
919 669 334
54 386 677
6,29%
RU streaming
3 399 241
3 336 688
-62 553
-1,84%
Zahájená přehrání (streaming)
119 439 317
118 111 002
-1 328 315
-1,11%
* Reální uživatelé z ČR - počet uživatelů internetu z České republiky, kteří navštívili alespoň jeden z webů zapojených do výzkumu NetMonitor během daného měsíce.
Zdroj: NetMonitor, únor a březen 2014.
Návštěvnost mobilního internetu a streamovaného obsahu
Mobilní webové stránky zapojené do výzkumu NetMonitor navštívilo více než 2,7 milionu uživatelů a počet zobrazených mobilních webových stránek se blížil jedné miliardě. Streamovaný obsah sledovala v březnu polovina české internetové populace (3,3 milionu RU) a více než půl milionu zahraničních uživatelů. Počet zahájených přehrání přesáhl 118 milionů.
Návštěvnost jednotlivých kategorií
Většina webových kategorií zaznamenala v březnu nárůst počtu uživatelů, přičemž nejvíce rostl počet uživatelů u dvou z nich, kterými byly Bydlení a reality a Těhotenství a rodičovství. Počet jejich návštěvníků se meziměsíčně zvýšil přibližně o 9 %. Rostla také kategorie Ekonomika, finance, právo, kterou navštívilo o 235 tisíc uživatelů více než v únoru.