Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) vydává doporučení pro použití mediální jednotky GRP v internetovém prostředí - tzv. iGRP, které nově slouží k porovnávání výkonů v televizi a videí na internetu. SPIR doporučuje používat ukazatel iGRP jako srovnávací jednotku k vyjádření potenciální inzertní síly internetových médií, např. kolik iGRPs může médium při své měsíční kapacitě spuštěných videí doručit divákům. S publikací počtu iGRP bude zároveň uváděn i reach (zásah v populaci)daného média. Během následujících měsíců se měření streamovaného videa v NetMonitoru rozšíří o měření sledovanosti videoreklamy, ke kterému bude možné vztáhnout i ukazatel iGRP založený na počtu přehrání jednotlivých videoreklam.
GRP (z angl. Gross Rating Point) se běžně používá ve výzkumu televizní sledovanosti a vyjadřuje kumulativní sledovanost v populaci, neboli součet i opakovaně zasažených lidí reklamním spotem za období trvání kampaně. Počítá se jako součet ratingů nebo průměrné procento sledovanosti vynásobené průměrným počtem kontaktů (reach x frekvence) reklamního spotu. Internetová obdoba iGRP vychází zjednodušeně z počtu zahájených přehrání videomateriálů na online médiích. Vzhledem k odlišnosti povahy obou mediatypů není přesným ekvivalentem této jednotky v televizi, avšak vyjadřuje porovnatelnou informaci. Zatímco v televizi pořad běží v reálném čase, na internetu si jej lidé mohou pustit v libovolnou dobu. Populace, ke které se iGRP vztahuje, je kvůli porovnatelnosti stejná jako v TV metrovém projektu Asociace televizních organizací (ATO), jak s ní pracují hlavní televizní stanice. Jedná se o lidi starší 15ti let nebo ve věku 15-54 let, kteří jsou považováni za koupěschopnou populaci.
„Mediální agentury jednotku GRP pro měření zásahu napříč mediatypy již v nějaké formě používají. Reklamní zadavatelé využívající více kanálů chtějí mít možnost porovnání efektivity reklamy v různých prostředích. Naší ambicí není zavádět na trh novou veličinu pro mediální plánování, ale sjednotit rozdílnou praxi a standardizovat jednotku, jejíž životaschopnost již potvrdil trh“ vysvětluje smysl doporučení k iGRP Kateřina Hrubešová, výkonná ředitelka SPIR. „V současnosti je počet měsíčních doručených iGRPs na médiích měřených v NetMonitoru v řádu stovek, což se s dalším očekávaným růstem sledovanosti videí na internetu bude měnit“.
Doporučení je k dispozici na stránkách SPIR. S dalším rozvojem měření videostreamingu a jeho rozšíření na videoreklamu bude Sdružení tento návrh aktualizovat.