V únoru 2013 navštívilo webové stránky zapojené do NetMonitoru 6,36 milionu uživatelů z ČR, kteří provedli celkem více než 8 miliard zobrazení stránek. Největší nárůst návštěvnosti zaznamenaly meziměsíčně Bulvární magazíny; ostatní kategorie stagnovaly. Prostřednictvím mobilních zařízení navštívilo webové stránky měřené NetMonitorem 1,45 milionu reálných uživatelů, což znamená meziměsíční nárůst o více než 40 tisíc RU. Multimediální obsah na měřených webech sledovalo 2,97 milionu uživatelů z ČR.
Návštěvnost internetu v ČR – meziměsíční srovnání nejdůležitějších výsledků
Ukazatel |
leden 2013 |
únor 2013 |
Změna |
|
Absolutní |
Relativní |
|||
Reální uživatelé z ČR |
6 425 762 |
6 357 896 |
-67 866 |
-1,06% |
Počet zobrazených stránek z ČR |
9 301 332 288 |
8 001 889 341 |
-1 299 442 947 |
-13,97% |
Průměrně strávený čas (ATS) |
30:26:41 |
27:13:15 |
-03:13:26 |
-10,59% |
* Reální uživatelé z ČR - počet uživatelů internetu z České republiky, kteří navštívili alespoň jeden z webů zapojených do výzkumu NetMonitor během daného měsíce.
Zdroj: NetMonitor, září a říjen 2012
Návštěvnost internetu z mobilních zařízení
Od ledna letošního roku se na českém trhu publikují data o návštěvnosti internetu z mobilních zařízení. Únorové výsledky přináší u zapojených webů meziměsíční nárůst počtu reálných uživatelů o téměř 3 %, naopak pokud jde o množství zobrazených stránek, bylo zaznamenáno mírné snížení, způsobené menším počtem dnů v měsíci. Mezi nejnavštěvovanější weby z mobilních zařízení patří zpravodajské a horizontální portály, nejvíce času pak uživatelé tráví na komunitních webech a horizontálních portálech.
Ukazatel |
leden 2013 |
únor 2013 |
Změna |
|
Absolutní |
Relativní |
|||
RU mobilního internetu (návštěvníci z ČR) |
1 411 191 |
1 451 301 |
40 110 |
2,84% |
PV mobilního internetu (od návštěvníků z ČR) |
504 777 726 |
452 381 737 |
-52 395 989 |
-10,38% |
Návštěvnost streamovaného obsahu
V únoru sledovalo streamovaný obsah více než 3,3 milionu internetových uživatelů, z toho téměř 3 miliony byly z ČR. Uživatelé sledovali multimediální materiály častěji v pracovních dnech než o víkendu. Měsíčně strávili sledováním streamovaného obsahu 2 hodiny 40 minut a provedli více než 128 milionů zahájených přehrání.
Sledovanost streamovaného obsahu byla v první polovině roku 2012 stabilní a v letním období se mírně snížila. Opětovný nárůst byl zaznamenán v posledním čtvrtletí loňského roku. Počet uživatelů, sledujících multimediální obsah, dosáhl svého maxima na přelomu prosince 2012 a ledna 2013.