Projekt měření návštěvnosti internetu a sociodemografie návštěvníků v České republice - NetMonitor přechází od října 2009 zcela na novou metodiku. Výsledkem spolupráce zadavatele projektu Sdružení pro internetovou reklamu a realizátora společnosti MEDIARESEARCH je metodika zpřesňující odhady sociodemografie na českém internetu. Rozšíření cílové skupiny uživatelů z 12-79 let na starší 10ti let se ve výzkumu projevilo nárůstem sledované internetové populace a pozitivně ovlivnilo hodnoty ukazatelů návštěvnosti.
Od 26. října 2009 jsou data o návštěvnosti českého internetu definitivně vyhodnocována podle nové metodiky. Hlavní inovací měření je přechod na nově sestavený panel respondentů (soubor osob vybraný pro opakované průzkumy). Základem nového panelu jsou respondenti s nainstalovanou měřicí aplikací netSoftware doplnění o respondenty bez této aplikace dotazovaní pouze formou pop-up dotazníků. Nový panel čítající 33 500 respondentů je podstatně stabilnější a splňuje přísná kritéria zastoupení internetové populace. Ke stanovení kritérií a charakteristik internetové populace jsou nyní využívány Kontinuální výzkum TV metrového projektu prováděný pro Asociaci televizních organizací (ATO) a Kontinuální výzkum SEKV prováděný pro Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR). Tyto výzkumy nahradily dříve používaný Mediaprojekt společnosti Median, s.r.o.
Zmíněné změny zvyšují kvalitu a přesnost měření návštěvnosti a sociodemografie na internetu. Zvyšující stabilitou panelu si MEDIARESEARCH připravuje půdu pro složitější a dlouhodobější analýzy. Využitím kontinuálních výzkumů máme možnost kvalitně podchytit vývoj struktury a velikosti internetové populace.
27.10.2009