Letošní leden probíhal ve znamení voleb prezidenta České republiky, které přilákaly k urnám rekordní počet občanů a výrazně ovlivnily růst webové kategorie Zpravodajství. Zpravodajské weby rostly meziměsíčně na všech měřených platformách: o 7 % na klasických PC, 8 % na mobilních telefonech a 13 % na tabletech.
V lednu informovaly všechny zpravodajské weby o nadcházejících prezidentských volbách, probíhajících volebních debatách, a po ukončení dvou volebních kol, také o výsledcích prezidentských voleb. Již první kolo voleb, které probíhalo v termínu 13. – 14. ledna, způsobilo viditelný nárůst návštěvnosti zpravodajských webů. 14 ledna, tedy druhý volební den prvního kola a zároveň den vyhlášení výsledků, sledovalo weby v kategorii Zpravodajství více než 3,45 milionu uživatelů. Zájem uživatelů je viditelný obzvlášť na mobilních zařízeních, kdy například ve čtvrtek před volbami navštívilo zpravodajské weby 2,2 miliony RU, v první den voleb o 200 tisíc více, ale v den vyhlášení výsledků prvního kola již téměř 2,9 milionu RU.
Druhé kolo voleb a především den vyhlášení výsledků a oznámení o výhře Petra Pavla jako nového prezidenta ČR, přineslo ještě vyšší zájem uživatelů o zpravodajské weby. Ze všech měřených zařízení sledovalo zpravodajství téměř 3,7 milionu uživatelů, ze samotných mobilních zařízení jich bylo více než 3,1 milionu. Uživatele také zajímaly televizní debaty prezidentských kandidátů před prvním a druhým kolem voleb. Těchto debat proběhlo v lednu několik a zájem o ně mohl ovlivnit nárůst návštěvnosti v kategorii TV, rádia. Televizní a radiové weby rostly především na klasických PC (7 %) a mobilních telefonech (3 %).