Minulý týden, 25. března, byla přesně podle harmonogramu zveřejněna první data nové generace NetMonitoru, nezávislého výzkumu, který již od roku 2003 monitoruje sociodemografickou skladbu uživatelů internetu.
Zveřejněná data obsahují výsledky za měsíc únor, kdy probíhalo první ostré měření na více než 70 zapojených internetových médiích. Výsledky jsou založeny na odpovědích více než 19 tisíc respondentů. Současná generace výzkumu NetMonitor, jehož zadavatelem je Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) navazuje na předchozí výzkum, od letošního roku je jeho realizátorem výzkumná agentura Mediaresearch (ve spolupráci s polskou společností Gemius). Zásadním posunem vpřed je pro NetMonitor pod taktovkou nového realizátora vyšší kvalita metodiky celého výzkumu. Vedle sociodemografických dat získaných na panelu respondentů mají servery podrobné údaje o počítačovém vybavení svých návštěvníků, o jejich trasách po webu, a další nadstandardní informace. Počty unikátních návštěvníků (cookies) jsou pro servery k dispozici v online čase (s 15minutovým zpožděním). „Během dubna bude ještě zprovozněno společné rozhraní pro přehled návštěvnosti všech měřených serverů s vysokým komfortem pro uživatele,“ říká k tomu Petr Bednář, předseda SPIRu. „Těší mě, že do nové generace NetMonitoru přešly všechny servery z loňského roku, a několik dalších se ještě přidalo. Také na straně agentur došlo ke zvýšení počtu odběratelů kompletních dat,“ dodává Petr Bednář. Mezi měřená média v NetMonitoru patří většina inzertně významných médií na českém internetu, data odebírají všechny mediální agentury, které jsou na internetu aktivní.
31.03.2005