Webová kategorie E-commerce, která zahrnuje především internetové obchody a bazary, slevové servery či srovnávače cen, zaznamenala v listopadu nejvyšší nárůst absolutního počtu uživatelů. Blížící se vánoční období přimělo k její návštěvě 200 tisíc nových návštěvníků z klasických počítačů, 70 tisíc uživatelů z mobilů a 36 tisíc z tabletů. Tato data přináší nové výsledky NetMonitoru za listopad 2016.
Návštěvnost z PC
Listopad přinesl zvýšení počtu uživatelů navštěvujících webové stránky zapojené do výzkumu NetMonitor, a to ze všech zařízení. Klasické počítače použilo pro návštěvu měřených stránek 6,8 milionu reálných uživatelů, tedy přibližně o 120 tisíc více než v říjnu. Téměř polovina uživatelů navštěvuje tyto weby každý den a stráví na nich přibližně hodinu a 10 minut. Mezi kategorie s nejvyšším nárůstem návštěvnosti patřily v případě klasických počítačů E-commerce obsah (nárůst o 11 %), Mužské magazíny o životním stylu (8 %) a Společenské magazíny (5 %).
Návštěvnost z mobilních telefonů
Na mobilních telefonech surfovalo po webových stránkách zapojených do výzkumu 3,4 milionu RU, přičemž téměř 1,6 milionu z nich denně. Nejvíce rostl zájem o kategorii E-commerce obsah (21 %) a dále o webové stránky určené ženám (Magazíny zaměřené na ženy a módu, nárůst o 11 %) a mužům (Mužské magazíny o životním stylu, nárůst o 9 %). Uživatelé provedli prostřednictvím mobilních telefonů 1,5 miliardy zobrazení a na měřených webech strávili v průměru více než půl hodiny denně. Počet návštěv se přiblížil 350 milionům, přičemž průměrná doba návštěvy dosáhla 4 a půl minuty.
Návštěvnost z tabletů
Měřené webové stránky navštívilo z tabletů více než 1,5 milionu uživatelů a denní návštěvnost dosáhla 680 tisíc RU. Počet návštěv z tabletů dosáhl téměř 62 miliony a průměrná doba jedné návštěvy byla o 2 minuty delší než v případě telefonů. Podle výsledků výzkumu jsou kategorie s největším nárůstem počtu uživatelů odlišné v případě mobilních telefonů a tabletů. Kromě nejpopulárnější kategorie Ecommerce obsah, která vede u všech typů zařízení, jsou další dvě kategorie odlišné: největší nárůst popularity byl zaznamenán v případě webů z oblasti těhotenství a rodičovství (14 %) a zájmových serverů (11 %).
Tab. 1. Výsledky měření návštěvnosti internetu na jednotlivých zařízeních – výsledky za říjen a listopad 2016
Počítače |
Říjen |
Listopad |
Absolutní |
Relativní změna |
Reální uživatelé (RU) |
6 664 010 |
6 781 789 |
117 779 |
1,77% |
Zhlédnuté stránky (PV) |
5 357 977 414 |
5 481 802 646 |
123 825 232 |
2,31% |
RU streaming |
3 692 482 |
3 681 190 |
-11 292 |
-0,31% |
Zahájená přehrání (streaming) |
138 310 474 |
132 726 861 |
-5 583 613 |
-4,04% |
Mobilní telefony |
Říjen |
Listopad |
Absolutní |
Relativní změna |
Reální uživatelé (RU) |
3 330 265 |
3 413 058 |
82 793 |
2,49% |
Zhlédnuté stránky (PV) |
1 480 765 287 |
1 486 382 508 |
5 617 221 |
0,38% |
RU streaming |
975 342 |
901 086 |
-74 256 |
-7,61% |
Zahájená přehrání (streaming) |
13 331 090 |
11 930 323 |
-1 400 767 |
-10,51% |
Tablety |
Říjen |
Listopad |
Absolutní |
Relativní změna |
Reální uživatelé (RU) |
1 499 754 |
1 544 263 |
44 509 |
2,97% |
Zhlédnuté stránky (PV) |
340 110 646 |
339 632 961 |
-477 685 |
-0,14% |
RU streaming |
618 381 |
613 522 |
-4 859 |
-0,79% |
Zahájená přehrání (streaming) |
4 578 882 |
4 406 236 |
-172 646 |
-3,77% |
Zdroj: NetMonitor, říjen a listopad 2016.