Tisková zpráva
Praha, 30. dubna 2020 – Březnová návštěvnost internetu vykazuje značné navýšení ve všech metrikách, ať už ve srovnání s únorem nebo stejným obdobím loňského roku. Na stránkách médií zapojených do projektu NetMonitor (téměř 90 % českého internetu) vzrostl čas na uživatele meziměsíčně o 50 %, meziročně o 30 %. Počet návštěv stránek dosáhl 43% meziměsíčního, resp. stejně vysokého meziročního růstu. Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR), které projekt NetMonitor provozuje, upozorňuje na jedinečnou příležitost oslovit zákazníky, kteří v online prostředí tráví mnohem více času než obvykle.
Podle aktuálních dat o návštěvnosti internetových stránek zapojených do projektu NetMonitor v březnu vzrostl počet pageviews (počet zhlédnutých stránek) meziměsíčně o 26 % (meziročně o 14 %). Počet přehrání videa vzrostl meziměsíčně o 55 % (meziročně o 23 %) a počet návštěv dosáhl meziměsíčního nárůstu o 43 % (meziročního taktéž o 43 %). Nejvýraznější je ale nárůst v čase stráveném na internetu, a to ať v celkovém[1], který je ve srovnání s únorem o 47 % vyšší (meziročně o 32 %) nebo v čase na uživatele[2], který se zvýšil meziměsíčně o 50 % (meziročně o 30 %). Průměrně trávili v březnu uživatelé na internetu 24 hodin a 35 minut za měsíc. „To všechno jsou pro inzerenty dobré zprávy. Takovou zákaznickou pozornost a čas, jakou mají online média nyní, je na místě využít,“ upozorňuje Michal Hanák, předseda výkonné rady SPIR. “Internet navíc není kulisové médium. Proto kvalita pozornosti uživatelů je tu tradičně vysoká. A nabízí dobré možnosti měření efektivity reklamy,” dodává Michal Hanák.
Počet zhlédnutých stránek (pageviews) a průměrný strávený čas na 1 reálného uživatele za měsíc
Zdroj: NetMonitor – SPIR - Gemius, PV z ČR+zahraničí, ATS ČR, všechna zapojená média v NetMonitoru, leden 2019 – březen 2020
Počet zahájených přehrání videa (stream views)
Zdroj: NetMonitor – SPIR - Gemius, Stream views z ČR + zahraničí, všechna zapojená média v NetMonitoru, leden 2019 – březen 2020
[1] TTS - Total Time Spent – celková doba strávená u internetu. Ukazuje, kolik času strávili všichni návštěvníci (reální uživatelé) dohromady ze zvolené cílové skupiny návštěvou internetových stránek.
[2] ATS - Average Time Spent – průměrná doba strávená u internetu. Ukazuje, kolik času strávili v průměru návštěvníci (reální uživatelé) ze zvolené cílové skupiny návštěvou internetových stránek. ATS = TTS/RU.