V květnu 2013 zadavatelé internetové display reklamy využili reklamní prostor v celkové ceníkové hodnotě 613 milionů korun. Meziměsíčně tak došlo k 10% nárůstu a i v meziročním srovnání je hodnota využitého reklamního prostoru tohoto typu vyšší téměř o čtvrtinu. Největším zadavatelem byl v květnu již počtvrté internetový obchodník Internet Mall, který umístil bannerovou inzerci v hodnotě 42,5 milionů korun. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu zajišťuje společnost MEDIARESEARCH, realizátor českého peoplemetrového projektu.
Podle monitoringu internetové display reklamy AdMonitoring využili zadavatelé v květnu 2013 bannerovou reklamu v celkové hodnotě 613 milionů korun. V meziměsíčním srovnání výdaje stouply o 10 %, ve srovnání s minulým rokem došlo dokonce k 23% navýšení.
Největším zadavatelem zůstává Internet Mall, který v květnu využil internetový reklamní prostor v hodnotě 42,5 milionů korun. I druhá příčka tentokrát patřila internetovému obchodníkovi, obsadila ji Alza.cz s inzercí v hodnotě 18 milionů korun. Na třetím místě pak skončila společnost Student Agency s reklamou v hodnotě 15 milionů korun.
Tabulka uvádí TOP 10 provozovatelů, jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. V rámci této skupiny se v květnu vystavila online inzerce v ceníkové hodnotě 561 milionů korun.
TOP 10 provozovatelů – meziměsíční srovnání
| 
			 Provozovatel  | 
			
			 Cena (květen 2013)  | 
			
			 Cena (duben 2013)  | 
			
			 Meziměsíční změna  | 
		
| 
			 Seznam.cz  | 
			
			 242 516 000 Kč  | 
			
			 223 995 000 Kč  | 
			
			 8,3%  | 
		
| 
			 Centrum Holdings  | 
			
			 99 538 000 Kč  | 
			
			 99 054 000 Kč  | 
			
			 0,5%  | 
		
| 
			 MAFRA  | 
			
			 66 275 000 Kč  | 
			
			 53 693 000 Kč  | 
			
			 23,4%  | 
		
| 
			 Allegro AdMarket  | 
			
			 32 444 000 Kč  | 
			
			 25 649 000 Kč  | 
			
			 26,5%  | 
		
| 
			 AdActive.cz  | 
			
			 30 410 000 Kč  | 
			
			 28 126 000 Kč  | 
			
			 8,1%  | 
		
| 
			 Mladá fronta  | 
			
			 27 707 000 Kč  | 
			
			 23 685 000 Kč  | 
			
			 17,0%  | 
		
| 
			 Ringier Axel Springer  | 
			
			 19 135 000 Kč  | 
			
			 15 893 000 Kč  | 
			
			 20,4%  | 
		
| 
			 Economia  | 
			
			 15 354 000 Kč  | 
			
			 11 092 000 Kč  | 
			
			 38,4%  | 
		
| 
			 CET 21  | 
			
			 13 744 000 Kč  | 
			
			 13 322 000 Kč  | 
			
			 3,2%  | 
		
| 
			 Impression Media  | 
			
			 13 474 000 Kč  | 
			
			 9 567 000 Kč  | 
			
			 40,8%  | 
		
Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 04-05/2013