V květnu 2013 zadavatelé internetové display reklamy využili reklamní prostor v celkové ceníkové hodnotě 613 milionů korun. Meziměsíčně tak došlo k 10% nárůstu a i v meziročním srovnání je hodnota využitého reklamního prostoru tohoto typu vyšší téměř o čtvrtinu. Největším zadavatelem byl v květnu již počtvrté internetový obchodník Internet Mall, který umístil bannerovou inzerci v hodnotě 42,5 milionů korun. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu zajišťuje společnost MEDIARESEARCH, realizátor českého peoplemetrového projektu.
Podle monitoringu internetové display reklamy AdMonitoring využili zadavatelé v květnu 2013 bannerovou reklamu v celkové hodnotě 613 milionů korun. V meziměsíčním srovnání výdaje stouply o 10 %, ve srovnání s minulým rokem došlo dokonce k 23% navýšení.
Největším zadavatelem zůstává Internet Mall, který v květnu využil internetový reklamní prostor v hodnotě 42,5 milionů korun. I druhá příčka tentokrát patřila internetovému obchodníkovi, obsadila ji Alza.cz s inzercí v hodnotě 18 milionů korun. Na třetím místě pak skončila společnost Student Agency s reklamou v hodnotě 15 milionů korun.
Tabulka uvádí TOP 10 provozovatelů, jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. V rámci této skupiny se v květnu vystavila online inzerce v ceníkové hodnotě 561 milionů korun.
TOP 10 provozovatelů – meziměsíční srovnání
Provozovatel |
Cena (květen 2013) |
Cena (duben 2013) |
Meziměsíční změna |
Seznam.cz |
242 516 000 Kč |
223 995 000 Kč |
8,3% |
Centrum Holdings |
99 538 000 Kč |
99 054 000 Kč |
0,5% |
MAFRA |
66 275 000 Kč |
53 693 000 Kč |
23,4% |
Allegro AdMarket |
32 444 000 Kč |
25 649 000 Kč |
26,5% |
AdActive.cz |
30 410 000 Kč |
28 126 000 Kč |
8,1% |
Mladá fronta |
27 707 000 Kč |
23 685 000 Kč |
17,0% |
Ringier Axel Springer |
19 135 000 Kč |
15 893 000 Kč |
20,4% |
Economia |
15 354 000 Kč |
11 092 000 Kč |
38,4% |
CET 21 |
13 744 000 Kč |
13 322 000 Kč |
3,2% |
Impression Media |
13 474 000 Kč |
9 567 000 Kč |
40,8% |
Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 04-05/2013